مقایسه عایق بندی پنجره های دوجداره یو پی وی سی

امروزه استفاده از پنجره های دوجداره یو پی وی سی در ساختمان ها، به امری حیاتی تبدیل شده است،علت این انتخاب مزایای منحصر به فرد این نوع درب و پنجره ها می باشد که یکی از مهمترین این موارد عایق بندی پنجره های دوجداره و خاصیت درزبندی کامل می باشد.

پنجره یو پی وی سی

در این مقاله قصد داریم تا خاصیت عایق بندی پنجره های دوجداره یو پی وی سی را در انواع مختلف بررسی کنیم:

عایق بندی پنجره های upvc(یو پی وی سی ) ثابت

این نوع پنجره ها بهترین عایق صدا،دما و رطوبت بوده و با توجه به مهندسی و نوع ساخت در صدر پنجره های یو پی وی سی در امر عایق بندی محسوب میشود.

عایق بندی پنجره های upvc تک حالته

پنجره های تک حالته نیز از نظر عایق بندی در مقایسه با پنجره های ثابت کمبودی نداشته و تنها تفاوت ان در یراق الاتی است که در این نوع پنجره یو پی وی سی به کار رفته است، اما به علت باز و بسته شدن و احتمال خارج شدن از رگلاژ، احتمال کم شدن عایق و افزایش درز وجود دارد.

عایق بندی پنجره های upvc دو حالته

هنگامی که طراحی و ابزار یک الویت است  پنجره  دو جداره دوحالته راه حلی مناسب بشمار می رود. یراق آلات دوحالته  پنجره یو پی وی سی این امکان را به شما میدهد که تنها با یک دستگیره از سه حالت پنجره (باز، بسته، بازشوی از بالا) استفاده کنید. در حالت بازشو از بالا لولای خاص، این پنجره را در شیبی ملایم قرار داده تا بدون جابجایی پرده و دیگر وسایل، ورود و خروج جریان ملایم هوا را داشته باشیم. عایق بندی پنجره UPVC دوحالته با پنجره دوجداره ثابت یکسان است  و تنها تفاوت ان در باز و بسته شدن ان است.

عملکرد پنجره دوجداره دو حالته upvc بسیار آسان بوده و با یک دستگیره می توان هردو حالت بازشو را استفاده کرد کافیست دستگیره را بچرخانید. هنگامی که دستگیره به سمت پایین باشد، درب یا پنجره دو جداره قفل می باشد و برای بازشدن از بغل این پنجره کافیست جهت دستگیره را به حالت افقی در بیاورید، در انتها برای حالت بازشو از بالا کافیست دستگیره را به سمت بالا بچرخانید.

با مطالعه موارد ذکر شده مشاهده کردید که تمامی پنجره های یو پی وی سی در انواع مختلف دارای عایق بندی بالا بوده و امکان رگلاژ و درزبندی پنجره های دوجداره امکان پذیر است.

اصلی ترین دلیل خاصیت عایق بودن درب و پنجره های upvc و حتی الومینیوم در ابتدا لاستیک های درزگیر است که دارای اصطحکاک کششی بالاست که به سادگی پاره و پوسیده نمی شود و در اصطلاح خواص با نام لاستیک درزگیر EPDM شناخته می شود.

بحث بعدی که عایق درب و پنجره های دوجداره را ممکن می کند بحث شیشه هایی است که در بین ان از گاز آرگون استفاده شده است و تنها ایراد ان شکنندگی بالا در صورت فشار در گوشه های ان می باشد و در سالهای اخیر نوع سه جداره برای عایق صوتی قوی تر تولید و عرضه شده است.

از نکات جالب توجه عایق بندی پنجره دوجداره upvc کاهش میزان صدای محیط از ۷۰ دسیبل به ۳۵ دسبیل است که در زندگی شهری امروز به شدت نیاز است و در ساختمان های مجاور اتوبان ها و در کلانشهر تهران که پر از الاینده های مخرب سلامتی و همچنین الودگی صوتی از شیشه های سه جداره نیز استفاده می شود.

میزان مقاومت درب و پنجره دوجداره در برابر گرما به قدری بالاست که تا در مناطق گرما خیز مانند جنوب کشور تا حد بالایی مقام بوده و پروفیل و دیگر بخش ها ، دچار اسیب نمی شوند و خاصیت عایق بندی خود را حفظ می کند و تا سالها نیاز به تعمیر پنجره upvc نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید