نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال چیست؟

کرتین وال نوعی از نمای شیشه ای بوده که به جای استفاده از فریم آهنی از پروفيل های آلومينيوم استفاده و نما به صورت مشبک بوده و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه می باشد .به طور کلی نمای کرتین وال یکی از زیباترین نماهای مدرنی است که با توجه به کاربرد شیشه و آلومینیوم در آن از شرایط و ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار می باشد.

این نوع نما کاملا بصورت صنعتی ساخته می شود و شرایط نصب آن به گونه ای است که انعطاف پذیری خاصی در مواجه با زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری دارد و بصورت تماما آلومینیومی طراحی و اجرا می گردد.این نوع نما در انواع فریم لس و فیس کپ ساخته و اجرا می شود.

در این سیستم بدلیل اینکه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم بزرگ می باشد و از مقاومت بالایی برخوردار است احتیاجی به شبکه بندی جهت زیر سازی نما نمی باشد و خود پروفیل بوسیله پلیت که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ می باشدبه ساختمان متصل می شوند.

در واقع نمای کرتن وال از دسته نماهای خشک ؛ نماهای تهویه شونده محسوب می شود که زیبایی خاصی نسبت به نسل قبل از آن نمای فریم لس روی آهن دارد (سیستم فریم لس روی آهن سیستم قدیمی که مشکلات آب بندی و هوابندی متعددی داشت)

لامل چیست ؟

اسنراکچر آلومینیومی نمای کرتین وال، یا در واقع همان پروفیل های آلومینیومی که شیشه بر روی آنها سوار می شوند ؛ لامل نامیده می شوند.
در نمای کرتین وال، لامل ها در دو بخش افقی و عمودی ارائه می شوند. لامل های افقی ترنسم و لامل های عمودی مولیون نام دارند. لازم به ذکر است که در اجرای سیستم های نمای کرتین وال ، به طور معمول ترنسم (لامل افقی) در سایز طولی کوچکتری نسبت به مولیون (لامل عمودی) ارائه می شود اما می بایستی که عرض لامل ها با یکدیگر برابر باشند.

وجود این اختلاف سایز در طول لامل ها به این خاطر بوده که بیشتر بار شیشه بر روی لامل های عمودی (مولیون) خواهد بود، اما در افق دید بعضی از طراحان و آرشیتکت ها و به دلیل بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل ، اندازه طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر می گیرند که این بسته به ظرافت در  طراحی نما و معماری می باشد.در مواردی نیز برای استحکام بیشتر لامل از آهن استفاده میشود.

نمای کرتین وال در بسیاری از موارد با نمای فریم لس ترکیب شده و نصب می شوند که تعمیر فریم لس توسط تیم هیراد انجام می پذیرد.

اجرای نمای کرتین وال و فریم لس

مورد دیگری که درباره نمای کرتین وال می بایستی ذکر شود آن است که استراکچر آلومینیومی لامل کرتین وال قابلیت نصب متریال های دیگر پوششی از قبیل  ورق الومینیوم کامپوزیت و یا با محاسبات سازه ای نمای سرامیکی را نیز را دارد و همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری ما پروژه های متعددی را در زمینه نمای کرتین وال و لامل و فریم لس انجام داده است و تعمیرات این نوع نما نیز توسط تیم کاری ما انجام میپذیرد، زیبایی آلومینیوم در رنگ های متنوع و یا خاص بر مزیت های کرتین وال می افزاید.

خصوصیات اصلی نمای کرتین وال

این نوع نما به قدری مزایا دارد که برای شمردن ان نیاز به زمان زیادی است زیرا در زمان طراحی و مهندسی نمای کرتین وال اولین چیزی که مد نظر طراحان بود ایجاد یک سبکی ایده ال در ساختمان با نوردهی بالا بود که به چند مورد از این مزایا اشاره کوتاهی می کنیم:

  • وزن پایین نما در مقایسه با دیگر درب و پنجره های دوجداره
  • نوردهی بسیار بالا به داخل ساختمان
  • بهینه سازی انرژی و سرعت بالای اجرای نما
  • عایق حرارتی و صوتی و گرماتی
  • ترکیب بی نظیر با دیگر نماهای اجرایی
  • امکان پیش ساخته و نیمه پیش ساخته بودن در کارگاه
  • دارای ظاهر و رنگ بندی متفاوت با ویژگی های طرح بندی
  •  امکان نصب انواع مدل های درب و پنجره بازشو بر روی آن
  • به دلیل ساختار مناسب باعث کاهش هزینه های ساختمان می شود
  • کیفیت بالای قطعات نمای کرتین وال و ایمن در مقابل زلزله

سیستم فریم لس این نوع نما دارای لولاهای مقاوم می باشند و نوع ایتالیایی ان به قدری الیاژ مستحکمی دارد که تا ده سال ضمانت استفاده دارد و در بحث تعمیر فریم لس چون نیاز به سه نیروی کار است برای انجام ان هزینه بیشتری از مشتری طلب می شود.

برای نماشویی ساختمان این نوع نما از دستگاه واترجت و سندبلاست و مواد دیسکلر استفاده می شود و در صورت شستشوی مناسب به شدت زیبایی در سطح ساختمان ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید