نقش پنجره upvc در تنظیم دما

امروزه صرفه جویی در هزینه های ساختمان یک امر بسیار مهم تلقی می شود که راه های بسیاری برای کاهش این هزینه ها وجوددارد ، یکی ازاین راه ها جلو گیری از اتلاف انرژی و تنظیم دمای محیط،از طریق پنجره ها می باشد که موجب تعویض پنجره های قدیمی با پنجره upvc و سبب استفاده معماران از پنجره upvc در صنعت ساختمان سازی شده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی، ۴۰% از اتلاف انرژی ساختمان ها توسط پنجره ها می باشد که بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.
با استفاده ازپنجره upvc می توانیم از اتلاف این میزان انرژی جلو گیری کنیم و دمای محیط خانه را دریک دمای معین ثابت نگه داشته و هزینه های ناشی از مصرف بی رویه انرژی هاکاهش دهیم.

پنجره upvc چگونه دمای محیط را تنظیم می کند

پنجره های آلومینیومی و آهنی از بهترین هدایت کننده های حرارت هستند اما پنجره upvc که جنس آن ازپرو فیل های عایق پلیمری (Unpalasticised Poly Vinyl Chloride) upvc است دربرابر هدایت حرارت و سرما عایق می باشد.
پنجره های قدیمی الومینیومی وآهنی تک جداره به راحتی می توانند برخلاف پنجره upvc دمای محیط بیرون را به داخل ساختمانها منتقل کنند و دمای داخل را بالا یا پایین بیاورند.
به فرض مثال اگر در زمستان دمای محیط بیرون ۲- درجه باشد دمای سطح شیشه از داخل به دمای صفر درجه سانتی گراد می رسد اگر در این زمان در مقابل پنجره ایستاده باشید سرمایی که شما حس می کنید همانند این است که شما در برابر سطح بزرگی از یخ یا برف قرار گرفته اید.
عکس این اتفاق نیز در تابستان می افتد که دراین فصل پنجره های قدیمی همانند یک رادیاتور روشن بسیارداغ می شوند و هر نوع وسیله سرمایشی که روشن باشد سرمای تولید شده توسط آن با گرمای پنجره خنثی می شود و این سرما از پنجره به بیرون انتقال می یابد و تنظیم محیط ساختمان امری سخت و لازمه ی صرف هزینه های بالا می باشد.
پنجره upvc علاوه بر این که می تواند ضریب انتقال حرارت را تغییر دهد با توجه به درز بندی های کامل به کار رفته در پنجره upvc سبب می شود که گرمای ساختمان در زمستان به بیرون منتقل نشود و همچنین پنجره upvc در تابستان نیز از خروج نسیم سرد تولید شده توسط وسایل سرمایشی جلو گیری می کند.

پنجره upvc
به طور کلی پنجره upvc نقش بسیار مهمی در تنظیم دما ایفا می کند و دمای داخل را در یک دمای معین ،ثابت نگه می دارد.
در برخی موارد مشاهده شده است که برای جلو گیری از اتلاف سرما و گرما داخل ساختمان توسط پنجره های آهنی و آلومینیومی وتنظیم دمای بهتر داخل ساختمان همانندپنجره upvc از درزگیر استفاده می کنند که تا حد بسیار کمی این مشکل را کاهش می دهد اما به خاطر عمر کم و کیفیت پایین این درز بندی ها سبب می شود که این مشکل حل نشود و پس ازمدتی این درز بندی ها از بین بروند ، اما کیفیت بالای درز بند ی های پنجره upvc سبب جلو گیری اتلاف انرژی می شود.
پنجره upvc به دلیل مقاومت بالایی که در برابر انتقال حرارت و بروردت دارد سبب کاهش میزان استفاده از انرژی می شود.
به جای استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی مختلف و پر تعداد باهزینه های بالا پنجره های قدیمی خود رابا پنجره upvc تعویض کنید و دمای محیط داخل بر اساس دمای آسایش خود تنظیم کنید و وسایل گرمایشی اضافه خودراخاموش کرده وتخت هایتان را به پنجره نزدیک کرده و از تمامی محیط خانه استفاده کنید و دیگر دچار سرما خوردگی ناشی از استفاده بیش از حد وسایل سرمایشی نشوید.
پنجره upvc یکی از بزرگترین تولیدات بشر برای رفع نیازهای خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید