نصب درب ضد سرقت

امروزه استفاده از انواع درب ضد سرقت در منازل ویلایی و آپارتمانی تبدیل به امری بدیهی برای ساکنین و همچنین انبوه سازان شده است؛ زیرا به کارگیری از این پوشش های امن برای ساختمان های مسکونی یا حتی اداری باعث افزایش امنیت و زیبایی در آن مکان خواهد شد، که همین امر سبب پیشرفت استفاده چشمگیر این نوع درب ها در بازار کشور شده است.

در گذشته به دلیل استفاده از درب های معمولی به جای ضد سرقت، عملیات نصب و راه اندازی درب بسیار آسان تر از زمان امروزی بوده و حتی در اکثر اوقات افراد غیر حرفه ای درب های معمولی را نصب و رگلاژ می کردند. اما با جایگزین شدن درب ضد سرقت و سختی کار و استاندارد هایی که هنگام نصب آن وجود دارد، فقط افراد کاربلد و آموزش دیده قادر به نصب و رگلاژ آن خواهند بود.

نصب درب ضد سرقت

گفتنی است که نصب درب ضد سرقت ارتباط مستقیم با چگونگی جای گیری و استحکام و طراحی آن دارد، در نتیجه فرایند نصب باید توسط فردی مجرب و کاربلد صورت گرفته و به بهترین نحو کار را تحویل مشتری دهد. به عبارت دیگر همه ظرافت ها و طرح های بکار رفته هنگام تولید با اندازه گیری و نصب مناسب از اثر بخشی مناسب برخوردار خواهد بود. پس به این نکته باید توجه کافی داشته باشید تا دچار مشکلات مختلفی که ممکن است پس از نصب درب های ضد سرقت به وجود بیایند، نشوید.

بطور کلی عملیات اندازه گیری ابعاد چهارچوب حتما باید توسط یک نصاب درب ضد سرقت حرفه ای صورت پذیرد و نباید به این فرایند به چشم یک روند ساده و غیر تخصصی بنگرید، بلکه همانطور که گفته شد این عملیات تاثیر مستقیم بر عمر و کیفیت درب شما خواهد گذاشت.

در ادامه به چگونگی انجام فرایند نصب، روش های مختلف نصب، هزینه و زمان بر بودن نصب درب ضد سرقت اشاره کرده و شما را با جزئیات این کار آشنا خواهیم کرد.

روش های نصب درب ضد سرقت

روش نصب درب ضد سرقت با توجه به شرایطی که محیط ساختمان و دیوار های آن دارد، می تواند متفاوت باشد و به همین دلیل است که انجام فرایند نصب فقط توسط افراد حرفه ای باید صورت پذیرد. دیواری که چهارچوب و لنگه درب باید در آن تعبیه شود ممکن است بصورت کاذب (پارتیشنی) یا بتنی باشد و طریقه نصب در این دو مورد با یکدیگر تفاوت خواهد داشت.

همچنین نصب درب ضد سرقت ممکن است در شرایطی باشد که افراد بخواهند درب قدیمی را درب جدید تعویض نمایند و یا اینکه برای اولین بار برای یک ساختمان نوساز بخواهند از درب های به اصطلاح ایمن استفاده نمایند که این دو مورد نیز با استفاده از برشکاری ها و رویه های مختلف باید صورت پذیرد.

نصب انواع درب ضد سرقت در تهران

حالت های گفته شده با توجه به پیچیدگی هایی که دارند، باید توسط افراد با تجربه صورت پذیرند، زیرا کوچک ترین اشتباه در محاسبات و جایگذاری ها موجب متضرر شدن شما خواهد شد. در نتیجه برای نصب درب ضد سرقت از نصاب مورد اطمینان استفاده نمایید تا کار شما به بهترین نحو ممکن به پایان برسد.

روش نصب روی دیوار پارتیشنی

 دیوار های کاذب یا پارتیشنی به دلیل ضعفی که در تحمل بار اضافی دارند باید قبل از نصب درب فرایند بتن ریزی و سیمان کاری بر روی آن صورت پذیرد تا مقاومت کافی را برای جای گذاری درب ضد سرقت کسب نماید. قبل از ساخت و نصب چهارچوب، ابعاد محل  قرار گیری درب باید به دقت اندازه گیری شده و چهارچوب انتظار با پوشش ضد زنگ عایق شود تا استحکام بیشتری را در گذر زمان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خرید درب ضد سرقت از فروشگاه معتبر

پس از انجام اقدامات گفته شده و اندازه گیری دقیق قطر فریم چهارچوب، با استفاده از ابزاری مانند شاقول و تراز باید چهارچوب را در جای خود فیت کرده و عملیات نصب و سفتکاری آنرا انجام داد. نصب چهارچوب یکی از مراحل اساسی به شمار رفته و با دقت و حساسیت کامل باید این عمل صورت پذیرد. با اتمام قرار گیری چهارچوب در محل خود و بتن ریزی و رنگ کاری های لازم، می توان اقدام به نصب لنگه درب نمود.

روش نصب درب ضد سرقت با رول بولت

روش رول بولت مناسب ترین روش برای دیوار های بتنی و آجری می باشد که از مقاومت کافی برای نصب درب ضد سرقت با استفاده از رول بولت برخوردار است. در صورت سست بودن دیوار های مجاور محل قرار گیری درب، می توانید با استفاده از دوغاب ماسه و سیمان آنرا تقویت کرده و برای انجام رویه نصب آماده سازید.

برای نصب درب ضد سرقت با بتن در قدم اول باید از تراز بودن دیوار های آماده سازی شده برای قرار گیری چهارچوب یا فریم درب اطمینان حاصل نمایید که این فرایند با استفاده از ابزاری به نام شاقول و تراز امکان پذیر خواهد بود. سپس سراغ فریم و لنگه درب رفته و آن ها را به یکدیگر متصل می کنیم و با باز و بسته کردن آن از تراز بودن سطوح مختلف درب اطمینان حاصل می نماییم.

در پایان و پس از تراز بودن، فریم و لنگه متصل شده را در محل تعبیه شده برای آن قرار داده و با فیت کردن آن، عملیات سفتکاری را با استفاده از رول بولت ها و پیچ گوشتی و چکش انجام می دهیم. این روش بهترین رویه از لحاظ مقاومت برای نصب درب ضد سرقت در تهران برای مشتریان به شمار می رود.

اشنایی با روش نصب درب با جوش دادن

روش جوش دادن درب ضد سرقت بیشتر در هنگام تعویض درب قدیمی با درب جدید و به دو حالت امکان پذیر خواهد بود. در هنگام تعویض درب جدید با قدیمی چهارچوب یا فریم درب جدید ممکن است هم عرض فریم درب قدیمی بوده و بدون نیاز به برشکاری باشد، که در این صورت نصب درب ضد سرقت روی چهارچوب قدیمی  بدون مشکل انجام خواهد شد و پس از تراز و برابر کردن سطوح مختلف عملیات جوش دادن صورت می پذیرد.

در صورت تفاوت عرض بیش از حد دو چهارچوب با یکدیگر، نیاز است که مقدار اختلاف به وجود آمده را با استفاده دستگاه فرز برش داده و پس از هم سطح کردن نقاط مختلف چهارچوب جدید، اقدام به رگلاژ و در نهایت جوشکاری فریم می کنیم. به طور کلی به روش نصب جوش دادن، نصب درب ضد سرقت بدون تخریب گفته می شود زیرا با توجه به وجود مکان قرار گیری چهارچوب مناسب و اندازه گیری شده در ساختمان، نیاز به تخریب در مکان مورد نظر وجود نخواهد بود.

در این روش برای حفظ کیفیت ظاهری و همچنین استحکام فریم از روکوب و پشت کوب های سفارشی بر روی چهارچوب استفاده می شود.

انواع درب موجود در بازار و نکات مهم در نصب انها

انواع درب ضد سرقت در بازار ایران به سه دسته ایرانی، ترک و چینی تقسیم بندی می شوند که تقریبا روش نصب در همه آنها یکسان می باشد و تفاوت چندانی با هم ندارند. اما موردی که کار را برای نصاب درب ضد سرقت در تهران و یا نقاط مختلف کشور پیچیده می کند، وجود تفاوت در چهارچوب، لولا، وزن و رویه آنها می باشد.

همانطور که می دانید درب های ایرانی و ترک کاملا شبیه به هم بوده و از ساختار ظاهری و ساختاری یکسانی تشکیل شده اند. اما درب چینی نسبت به آنها از وزن کمتر، اختلاف سطح کمتر در سطوح خارجی و لنگه و همچنین رویه HDF که دارد، از نصب آسان تری برخوردار بوده و مدت زمان کمتری برای نصاب درب ضد سرقت در بر خواهد داشت.

قیمت و هزینه نصب انواع درب ضد سرقت

هزینه نصب درب ضد سرقت به دلیل تفاوت در روش های نصب و همچنین نوع درب، نرخ ثابتی را نداشته و بر اساس سختی کار و مدت زمان کاری که برای نصب صرف شده است تعیین خواهد شد. درب های تیپ ترک به دلیل حساسیت بالا در هنگام نصب و همچنین وزنی که دارند معمولا زمان بیشتری را برای نصب و تعبیه طلب می کنند و همین امر نیز باعث شده تا دستمزد نصب این نوع درب های ضد سرقت بیشتر از مدل های ایرانی و چینی باشد.

در تعیین مدت زمان نصب انواع درب ضد سرقت نیز می توان گفت که معمولا بین دو الی چهار ساعت زمان بر خواهد بود و این بستگی به نوع درب و روش نصب آن بستگی دارد که در حداقل بازه زمانی فرایند نصب صورت گیرد یا حداکثر. گفتنی است که روش رول بولت به دلیل حساسیت هایی که هنگام قرارگیری رول ها در سوراخ های چهارچوب دارد نیازمند زمان بیشتری برای نصب و تعبیه خواهد داشت.

نکات مهم برای نصب درب ضد سرقت در شمال و غرب تهران

برای نصب انواع درب ضد سرقت باید به چند نکته اساسی توجه داشت، از جمله اینکه فریم درب امکان تحمل و سازگاری با بارهایی که قبل و بعد از بکار گیری به آن وارد خواهد شد را داشته باشد.

نکته قابل ذکر دیگر این است که نصاب باید عایق بندی درب را به صورت دقیق و کاملا اصولی انجام دهد تا از ورود و خروج صدا، گرما، سرما و … جلوگیری کند.

رگلاژ درب ضد سرقت در هنگام نصب باید طوری باشد که درب به راحتی باز و بسته شده و مشکلی در عملکرد کلی درب دیده نشود.

نکته مهم دیگر برای نصب درب ضد سرقت پاکسازی محل نصب بوده و سپس قرار دادن چهار چوب درب در محل قرار گیری آن و تقسیم بادخور می باشد. گفتنی است که در برخی از خانه هایی که فریم به صورت اصولی طراحی نشده است، اگر یک سانت به عنوان بادخور برای درب های معمولی با ابعاد ۱۰۵*۲۱۰ در نظر بگیریم، بازشوی مفید لنگه ها ۸۴ سانتیمتر خواهد شد که استاندارد نیست. در چنین مواقعی شما می توانید با استفاده از شماره نصاب درب ضد سرقت تیم ما تماس گرفته و با حضور این متخصصان در محل فریم قدیمی تخریب و فریم جدید با ابعاد استاندارد جایگزین خواهد شد.

شماره نصاب درب ضد سرقت

در هر حرفه و کسب و کاری مراجعه به افراد متخصص برای رفع نیازهای به وجود امده باعث نتیجه حداکثری در پایان کار می شود، در اصل در حوزه خدمات مذکور نیز سه عامل سبب افزایش بازدهی کار می گردد که شامل؛ تجربه نیروی فنی، ابزار مورد استفاده و در دسترس بودن تکنسین.

قبل از مراجعه و پیگیری شماره تماس باید بدانید که نصاب درب ضد سرقت باید دارای فاکتورهای زیادی برای انجام صحیح مراحل نصب باشد که مهمترین ان قدرت تحلیل ایرادهای احتمالی است که اگر بخواهیم به صورت جزئی به این مسئله ورود کنیم باید به چند نکته زیر دقت نماییم:

  • نصاب باید ابتدا نوع درب را تشخیص داده و متناسب با متریال ان عمل کند.
  • چهارچوب باید به خوبی در جای خود قرار گیرد و عملیات مقاوم سازی اجرایی شود.
  • از هرگونه ضربه و اسیب کلی و جزئی به درب پرهیز شود.
  • پیش از هر اقدامی باید رگلاژ در اولویت باشد و بر اساس تجربه همه مراحل عملیاتی شود.
  • درب های ضد سرقت به دلیل متریال خاصی که دارند نیاز است تا لنگه و چهارچوب به خوبی چفت شوند و پین های امنیتی به خوبی عمل کنند.

در مرحله نصب قفل درب ضد سرقت چه در تهران چه هر منطقه دیگری باید نصاب از وارد کردن فشار مضاعف خودداری کرده و تست های پایانی را انجام دهد.

تفاوت های نصب درب ضد سرقت با فریم انتظار و بتن ریزی

در نصب درب ضد سرقت نکاتی وجود دارد که رعایت کردن یا نکردن آنها توسط نصاب و یا تصمیم خود کارفرما، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و عملکرد درب در آینده خواهد داشت. لذا مراحل و رویه های نصب باید طبق اصول و نظری که کارشناس می دهد باید پیش گرفته شود تا درب ضد سرقت بهترین عملکرد را از لحاظ فنی و ساختاری داشته باشد.

به طور کلی درب ضد سرقت یا ایمنی دارای چهارچوب فلزی است که تعیین کننده حد و حدود درب و در حقیقت به عنوان قاب درب ضد سرقت در داخل دیواره های ساختمان قرار می گیرد. این چهارچوب فریم انتظار نامیده می شود که وظیفه اصلی هدایت و نگهداری لنگه های درب را در اختیار دارد. در نتیجه یکی از بخش های اساسی در این کار نصب دقیق و اصولی فریم درب توسط نصاب حرفه ای می باشد.

یکی از موارد مهمی که درب مورد نصب این پوشش های ساختمانی ایمن وجود دارد، روش نصب  چهارچوب به دیواره خانه می باشد که با توجه به شرایط موجود می توان روش های مختلفی را برای نصب و راه اندازی آن پیشنهاد داد. از این میان روش نصب بتن و فریم خالی در بیشتر اوقات مورد استفاده قرار می گیرد و موضوع اصلی ما نیز بحث تفاوت بین این دو روش نصب درب می باشد.

نصب با فریم انتظار

چهارچوب یا فریم درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد تولید شده و به شکل کوره ای مورد رنگ آمیزی قرار می گیرد که در برابر پوسیدگی و دیگر آسیب ها  مقاومت خوبی داشته باشد.

در برخی مواقع نیز نصاب درب ممکن است بدون استفاده از بتن و با جوش دادن چهارچوب در مکان تعبیه شده آن اقدام به نصب درب کرده و در سریع ترین زمان ممکن کار را تحویل مشتری خود دهد.

اما باید توجه داشت که استفاده از فریم خالی گرچه روشی امکان پذیر برای راه اندازی درب ضد سرقت می باشد اما ممکن است عملکرد مورد انتظار آن را تحت تاثیر قرار داده و به مرور زمان کیفیت درب را نیز دچار افت شدید نماید.

معایب نصب با فریم انتظار

  1. یکی از اصلی ترین معایب استفاده از فریم، غیر ایمن بودن آن در برابر سارقان می باشد. همانطور که می دانید روش اصلی عبور سارقین از درب استفاده از دیلم می باشد که فریم در برابر آن بسیار آسیب پذیر بوده و با کمترین فشار دچار خمش و آسیب خواهد شد.
  2. در صورت استفاده نکردن از بتن درون چهارچوب یا فریم، هنگام باز بسته کردن درب متوجه سر و صداهای زیاد از سوی چهارچوب و بدنه کلی درب خواهید شد که این جریان می تواند برای ساکنین آزار دهنده نیز باشد.

نصب درب ضد سرقت با بتن

نصب درب ضد سرقت با استفاده از بتن ریزی در داخل چهارچوب تعبیه شده، از بهترین روش های برای حفظ کیفیت و ارتقای عملکرد درب های ایمنی می باشد. به این صورت که نصاب درب ضد سرقت پس از قرار دادن فریم داخل مکان اختصاصی خود، برای مهار نقاط میانی آن (برای جمع نشدن چهارچوب) می توانیم از تیکه چوب یا میله های هم عرض چهارچوب استفاده کنیم.

توجه داشته باشید که بتن ریزی فقط برای دو ضلع عمودی درب و با استفاده از دوغاب ماسه و سیمان صورت می پذیرد. پس از آماده کردن دوغاب مورد نظر با استفاده از قیف و از طریق سوراخ های موجود بر روی چهارچوب، آنرا به درون فریم هدایت می کنیم. قبل از انجام این کار حتما درز های موجود در سطوح مختلف را با استفاده از چسب آکواریوم پوشانده تا از خارج شدن دوغاب جلوگیری شود.

پس از پایان این فرایند، اقدام به تمیز کاری زبانه و چهارچوب درب نموده و میله های قرار گرفته شده بین چهارچوب را برمیداریم.

مزایای نصب با بتن

  1. افزایش امنیت از اصلی ترین ویژگی های استفاده از بتن در نصب درب ضد سرقت می باشد، چرا که سفت شدن بتن علاوه بر اینکه از پیچش و تکان خوردن فریم جلوگیری می کند، از دسترسی و ورود سارقین به خانه نیز ممانعت خواهد کرد.
  2. استفاده از بتن در فرایند نصب درب ایمنی باعث جلوگیری از ورود و خروج گرما، سرما و صدا خواهد شد و عایق فوق العاده ای برای خانه شما به شمار می رود.
  3. علاوه بر موارد گفته شده، استفاده از بتن درون چهارچوب باعث خواهد شد تا کوبش و سر و صدای درب هنگام باز و بسته کردن آن به کمترین میزان خود برسد. همچنین این عملیات موجب ارتقای عمر و بهبود کیفیت درب ضد سرقت خانه شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید