ابزار مورد استفاده در تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره

در بخش تعمیرات و رگلاژ ،به طور کامل در مورد مشکلاتی که ممکن است برای پنجره های دوجداره ایجاد شود، توضیح دادیم،حال میخواهیم در این بخش ابزار و مواردی که برای رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره upvc نیاز است را به طور مختصر شرح دهیم:

نقش پیچ بند در تعمیرات و رگلاژ

یکی از مهمترین ابزار تعمیرکار پنجره دوجداره پیچ بند است که در مواردی متعددی حین کار رگلاژ و تعمیرات از ان استفاده می کند به عنوان مثال برای جابه جایی لولاها باید ابتدا به وسیله پیچ بند،پیچ ها متصل به لولا و درب دوجداره باز شود و با تنظیم اصولی ان دوباره در محل مورد نظر وصل گردد و همچنین برای بازکردن تمامی یراق الات،زاماک و همچنین جدا کردن پروفیل و نصب پنجره و موارد دیگر به کار می رود.

ابزار رگلاژ و تعمیر

لازم به ذکر است که پیچ بند یکی از پرکاربردترین ابزارها در بخش تولید نیز به حساب می اید و بدون ان نمی توان کاری از پیش برد و به دو صورت شارژی و سیمی در بازار موجود می باشد.

دریل یا در اصطلاح عامیانه دلر:

این وسیله الکتریکی نیز دست کمی از پیچ بند ندارد و می توان گفت مکمل پیچ بند نیز محسوب می شود و کابرد اصلی ان برای سوراخ کردن پروفیل،فریم دیوار و… می باشد که اگر بخواهیم مثالی در این باب عرض کنیم به این صورت است که در مواردی ممکن است نیاز به اضافه کردن لولا به پنجره وجود داشته باشد در این صورت با سوراخ کردن پروفیل به اندازه های معین عملیات پیچ بستن انجام میشود.

البته این ابزار کاربردی در تعمیرات و رگلاژ در موارد زیادی به کار می رود که یک مورد به صورت مختصر عنوان شد.

ابزار زیر شیشه مخصوص رگلاژ:

شیشه پنجره دوجداره upvc و الومینیوم به وسیله زیر شیشه های مخصوص رگلاژ و تنظیم می گردد و مهندسی این شی پلاستیکی به گونه است که موجب قرار گرفتن درست و تقسیم بار هماهنگ در تمام نقاط پروفیل شده و درب و پنجره به درستی بسته میشوند و شیشه تحت فشار قرار نگرفته و از شکسته شدن ان جلوگیری میشود.

زمانی که پنجره ها بعد از گذر زمان از رگلاژ خارج شدن،ازجمله مواردی که توسط تعمیرکار پنجره رگلاژ میگردد شیشه های دوجداره می باشد که همین امر نیاز به تجربه و تخصص دارد و در صورت کوچکترین اشتباه شیشه شکسته و خورد میشود.

لاستیک درزگیر،چسب سیلیکون

این موارد نیز در بحث عایق بندی و درزگیری کاربرد دارند و درصورت ورود هوای سرد و گرم و رطوبت و همچنین اب و الودگی مورد استفاده قرار میگیرند.

پیچ گوشتی

پیچ گوشتی یکی از وسیله های ساخت بشر است که در تمامی موارد تعمیرات مورد استفاده قرار میگیرد و کاربردهای مختلفی نیز در بحث رگلاژ و تعمیرات پنجره های دوجداره یو پی وی سی و الومینیوم دارد.

اچار آلن یک ابزار مهم در تنظیم لولاها

آلن نیز مانند ابزار های قبلی که گفته شد کابرد زیادی در امر رگلاژ  ایفا میکند و در درب و پنجره های دوجداره الومینیومی و فولکس واگنی که عمدتا از یراق الات پیشرفته استفاده شده است کاربرد فراوانی دارد و در شماره های مختلف موجود می باشد که هر یک در صورت نیاز به کار گرفته میشود.

ابزارهای متعدد دیگری هستند که در رگلاژ و تعمیر پنجره های upvc و الومینیوم به کار می روند که چند مورد را به طور مختصر ذکر کردیم.

برای تعمیرات و رگلاژ پنجره های خود در تهران و کرج می توانید با ما تماس بگیرید.

با افزایش چشمگیر پیشرفت بشر در حوزه ابزار آلات صنعتی در به کارگیری از دستگاه های هوشمندتر در هر کاری موجب افزایش روند راندمان نهایی می شود و در بحث درب و پنجره دوجداره نیز با وارد شدن دریل های شارژی و حتی پیچ گوشتی های خودگردان برقی همه چیز در بحث تعمیرات دست خوش تغییرات ساختاری قرار گرفت.

انسان ها روز به روز به سمت هوش مصنوعی و هوشمندسازی حرکت می کنند و ابزارهای ساخت بشر کاملا مطابق با این تحولات پیش می رود ، به گونه ای که امروزه یک تعمیرکار پنجره upvc و الومینیوم موظف است که یک جعبه ابزار کامل را در اختیار داشته بادش تا مدت زمان ارائه خدمات را کاهش دهد.

ابزار مهمترین نقش را در موفقیت یک خدمت به عهده دارد و پس از تجربه نیروی فنی ، دارا بودن انواع و اقسام ابزار آلات در کنار به روز نگه داشتن تک تک این موارد دلیلی است برای اعتماد به یک شرکت و گروه فنی مخصوصا در عرصه تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره که به عنوان یک صنعت مادر به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید