مزایا و کارایی پنجره با شیشه سه جداره

در مقالات قبلی عمده صحبت ما در مورد پنجره هایی با شیشه دوجداره بود اما در این مقاله قصد داریم مطالبی را در مورد شیشه سه جداره و فواید ان بیان کنیم.

همان طور که می دانید اصلی ترین کارایی پنجره های یوپی وی سی و الومینیوم بحث عایق صدا و حرارت ان است و این امر باعث افزایش اسایش و کاهش هزینه خانوارها میشود اما چرا در مواردی از شیشه سه جداره استفاده میشود؟

در پاسخ به این سوال باید مثالی برایتان عرض کنیم : فرض کنید که منزل شما در کنار اتوبان یا خیابان شلوغ واقع شده است با وجود چنین شلوغی سرسام اور ایا پنجره با شیشه دوجداره کارایی لازم را خواهد داشت ایا می توان اسایش شما را تضمین کرد.

برای همین منظور در سال های گذشته پنجره هایی با شیشه سه جداره مهندسی و تولید شده است و به طور کلی یک لایه دیگر به شیشه دوجداره اضافه شد و این امر کارایی پنجره ها را در بحث عایق بندی دوچندان کرد.

پنجره با شیشه سه جداره

البته در همه مناطق لزوم استفاده از شیشه سه جداره وجود ندارد زیرا پنجره ها با شیشه دوجداره به اندازه کافی قابلیت و مزایا را دارند و در مناطقی مانند کنار اتوبان یا خیابان های شلوغ یا مناطق کوهستانی که نیاز است عایق حرارتی بیشتر باشد استفاده می شود.

توضیحات تکمیلی شیشه سه جداره پنجره های upvc

سوال دیگری که در این باب مطرح میشود این است که ایا می توان پنجره با شیشه دوجداره را با شیشه سه جداره تعویض کرد؟

متاسفانه چنین امکانی در حالت مساعد وجود ندارد زیرا پروفیلی که برای شیشه سه جداره تولید می شود دارای استحکام بیشتر و محلی که شیشه ها قرار می گیرند دارای ابعاد بزرگتری نسبت به پنجره  دوجداره است، اما شما می توانید به وسیله پروفیل های بازسازی عملیات تعویض پنجره قدیمی را انجام دهید.

تیم کاری ما امادگی و تخصص کافی برای تعمیرات پنجره دوجداره این نوع پنجره ها را دارد ،  برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

هر چقدر از مزایای درب و پنجره UPVC بگوییم باز هم نکاتی برای ارائه وجود دارد که یکی از این عجایب امکان انداختن شیشه تک ، دو و سه جداره بر روی این نوع محصول راهبردی می باشد که به دلیل انعطاف در تولید پروفیل هر گونه تغییر دیگری را ممکن می کند.

در درب و پنجره upvc ، شیشه سه جداره از سه شیشه به صورت تک جداره تشکیل شده است که بین ان با گاز آرگون و فشار هوا پر شده و جداره سوم در واقع نقش عایق را ایفا می کند و دارا بودن دو اسپیسر سبب گشته است که از شکنندگی پایین تری برخوردار باشد.

سه دلیل عمده برای نصب درب و پنجره با شیشه سه جداره وجود دارد که می توان از امنیت بیشتر ، عایق صوتی و حرارتی بالاتر و مقاومت مناسب تر نسب به دوجداره نام برد.

معایب شیشه سه جداره

متاسفانه با وجود مزایای بی نظیر هر محصول ساختمانی معایبی نیز دارد که ممکن است شما را از انتخاب ان پشیمان کند که به چند مورد اشاره می کنیم:

  • وزن بالای شیشه سه جداره در برابر نوع دوجداره ان در واقع تا دو برابر بیشتر و ایجاد یک بار مضاعف بر ساختمان
  • قیمت نسبتا بالای شیشه های سه جداره
  • این ساخت بشر زمانی برای شما کارایی صد در صدی دارد که کل ساختمان دارای عایق بندی اصولی باشد.
  • محدودیت در ابعاد درب و پنجره upvc به دلیل ظاهر و شکل شیشه های سه جداره
  • رگلاژ پنجره های upvc که بر روی ان شیشه سه جداره نصب است به مراتب سخت تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید