صداگیری پنجره دوجداره upvc

صداگیری پنجره دوجداره به معنای رفع ایرادات مکانیکی پنجره و تعویض و تنظیم دقیق قطعات تاثیر گذار در بخش حرکتی و عایق صوتی ان است. در اصطلاح به کاهش صداها، لرزش و تکان ها صداگیری می گویند.

صدا گیری پنجره دوجداره upvc خدماتی است که توسط مراکز تعمیرات پنجره دوجداره انجام می گیرد. این مشکل امری مرسوم برای درب و پنجره ها تلقی می شود. عوامل زیادی در ایجاد صدا تاثیر گذار هستند که به راحتی می توان توسط روش های فنی و علمی به رفع ان پرداخت.

صداگیری پنجره درب و پنجره upvc از پر تقاضاترین خدمات در بخش رگلاژ محسوب می شود زیرا کلیه ایرادات مکانیکی و حرکتی انها به ایجاد صداهای ناهنجار از انها ختم می شود.

نحوه صداگیری پنجره دوجداره upvc

اگر درب و پنجره شما در حین باز و بسته شدن صدا می دهد و یا اینکه عایق صوتی ان به خوبی عمل نمی کند به دنبال خدمات صداگیری باشید. این پروسه با ریشه یابی دقیق ایراد و استاندارد سازی دقیق انجام می گیرد و نیازمند دانش فنی و مهارت بالایی است.

اهمیت صداگیری پنجره دوجداره

امروزه میزان استفاده از پنجره های یو پی وی سی افزایش یافته است و به عنوان عایق صوتی و حراراتی در تمامی ساختمان ها به کار می روند و یکی از استاندارد های مطرح در ساختمان سازی هستند.

اگرچه تولیدات درب و پنجره upvc افزایش یافته است و شرکت های بزرگی در حال تولید انها هستند اما مشکلاتی قدیمی انها همچنان پا برجاست که می توانند ازار دهنده نیز باشد.

ایجاد صدا در درب و پنجره و عدم عملکرد مناسب عایق صوتی می تواند سبب ازار افراد ساکن در محیط شود و همچنین تداوم ان می تواند منجر به خرابی انها نیز گردد و همچنین سردرد، خستگی، خشم و … را برای افراد به همراه بیاورد.

بنابراین صداگیری پنجره دوجداره upvc از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حذف صدای اضافی می تواند ارامش را به محیط بازگرداند.

صداگیری پنجره دوجداره توسط رگلاژ

عدم عملکرد دقیق قطعات و لولا و عایق بندی نامناسب پنجره باعث ورود صدا از بیرون و ایجاد صدا در حین حرکت انها می شود و همچنین ممکن است بخش های مختلف ان دچار ایراد شده باشند. در اکثر موارد این صدا ها می توانند اخطاری برای بروز ایرادات احتمالی بعدی باشند.

باید خاطر نشان کنیم که استاندارد های زیادی برای تولید این پنجره ها مطرح است و کلیه قطعات انها با یک منطق و محاسبات عددی معین در کنار یک دیگر قرار گرفته اند.

استاندارد سازی و ایجاد نظام حرکتی مناسب، رگلاژ پنجره دوجداره را عملیاتی می کند و بار دیگر پنجره در حالت استاندارد زمان تولید خود قرار می گیرد.

تنطیم بودن پنجره نقش اصلی را در صدا گیری پنجره دوجداره ایفا می کند و در غیر این صورت عایق صوتی ان به خوبی عمل نخواهد کرد. 

تعویض یراق الات نامرغوب و فرسوده و کاهش اصطحکاک بین اجزا از مواردی هستند که در پروسه رگلاژ انجام می گیرند.

مواردی دیگری نیز ممکن است در صداگیری پنجره upvc تاثیرگذار باشند که کمتر به انها اشاره شده است که باید توسط یک متخصص عیب یابی شوند. در صورت عدم توجه به این نکته حتی با تعویض قطعات نیز این مشکل همچنان رفع نخواهد شد و متحمل هزینه زیادی خواهید شد.

ارتباط بین عایق بندی و صدا گیری پنجره دوجداره

استفاده از درزگیر و لاستیک های مخصوص و فریم upvc سبب عایق بندی پنجره دوجداره در برابر صدا می شود و از ورود و خروج صدا جلوگیری می کنند.

در بسیاری از درب و پنجره های قدیمی و حتی پنجره های دوجداره اتصال شیشه ها به چهارچوب و یا پنجره به چهار چوب دیوار به خوبی صورت نگرفته است و یا اینکه درزگیر و لاستیک های نصب  شده به مرور زمان از بین رفته اند و در نتیجه عایق صوتی نیز به خوبی عمل نمی کند.

صداگیری پنجره دوجداره

برای صداگیری پنجره دوجداره علاوه بر بررسی مکانیکی باید به بررسی عایق بندی و لاستیک ها نیز پرداخته شود. پس از بررسی این موارد شیشه ها، یراق و اسپانیولت پنجره ها مورد بررسی قرار می گیرند تا فرایند بررسی و عیب یابی به نحوه احسن انجام شود.

یکی از راه حل های بسیار مناسب برای صداگیری پنجره های upvc عایق بندی انها می باشد. اگر صدا به علت فرسوده شدن قطعات مختلف ان باشد با صداگیری و عایق بندی مشکل به راحتی حل می شود.

عوامل ایجاد صدا در پنجره upvc

عوامل زیادی در ایجاد صدا و از بین رفتن عایق صوتی پنجره upvc تاثیر گذار هستند که توسط افراد متخصص این حوزه تشخیص داده شده و توسط خدمات تعمیر و رگلاژ رفع می شوند. این عوامل و روش های رفع انها به صورت خلاصه شامل موارد زیر می باشد:

  • صداهای مربوط به لولا و بخش مکانیکی پنجره: در صورتی که باز و بسته شدن پنجره دوجداره به سختی انجام گرفت و در این حین صدای ناهنجاری از پنجره خارج شود، مشکل از بخش های مکانیکی ان است و صدا گیری درب و پنجره ها با تعویض انها و رگلاژ صورت می گیرد.
  • صدا های مربوط به بخش عایق صوتی: همانطور که اشاره کردیم از بین رفتن عایق صوتی پنجره ها می تواند مشکلات فراوانی را به همراه بیاورد که استفاده از عایق های صوتی جانبی نیز نمی توانند این مشکل را رفع نمایند. جهت رفع صدا لازم است تا عایق صوتی پنجره بار دیگر انجام گیرد.
  • صداهای مربوط به بخش یراق الات: یراق الات بخش دیگری است که در ایجاد صدای پنجره upvc تاثیر هستند و خرابی و فرسودگی انها موجب از بین رفتن عایق صوتی می شوند. تعویض انها با جایگزین مناسب و استاندارد می تواند راهکار مشکل پنجره شما باشد.

اهمیت پروفیل و برند پنجره در صداگیری پنجره دوجداره

در اخر لازم است اشاره کنیم که فرایند ساخت پنجره تاثیر زیادی برای عایق صوتی و صدا گیری پنجره های upvc دارند. هر چه کیفیت پروفیل استفاده شده بالاتر باشد و به درستی به یک دیگر متصل شده باشند، صدا گیری نیز به درستی انجام می گیرد و به مرور زمان نیز شاهد افت کیفیت صدا گیری و عایق صوتی ان نخواهیم بود.

در صورتی که قصد تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره upvc را دارید، حتما به سراغ تهیه پنجره مناسب با برند های مطرح باشید تا دیگر با معضل صدا روبه رو نشوید.

2 نظر برای “صداگیری پنجره دوجداره upvc

  1. سلام میخواهم برای عایق بندی و بررسی پنجره های دوجداره فعلی کارشناس شما بازدیدی از منزل داشته باشند. امکانش است؟؟؟

    1. بله امکان بازدید برای پروژه های تعمیرات و رگلاژ در هر تعداد وجود داره، باید فقط هماهنگی انجام شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید