ساختار درب ضد سرقت

درب ضد سرقت یکی از اساسی ترین بخش های یک ساختمان است که در دنیای پر خطر امروز ، استفاده از ان توسط کارشناسان حوزه امنیت توصیه می شود.درب ایمنی یا در واقع درب ضد سرقت با توجه به ساختاری که دارا میباشد نسبت به درب های معمولی و رایج در بازار مقاوم تر و  همچنین دارای امنیت بالاتری است. در واقع درب های ضد سرقت از لحاظ قفل بسیار تقویت شده اند و در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن هستند. درب های ضد سرقت علاوه بر ویژگی ضد سرقت بودن دارای ویژگی های دیگری اعم از عایق بودن در برابر حرارت ، ضد آب بودن و آتش پاد بودن را نیز دارا میباشند.

با نصب اینگونه از درب ها با خیالی آسوده و آرامش خیال بیشتری از منزل خارج شده و درب منزل خود را قفل نمایید. همواره مسئله حفاظت از منازل با صرف هزینه کم یکی از دغدغه های افراد به شمار میرود که وجود درب های ضد سرقت تا حدود بسیار زیادی از این نگرانی کاسته و بازار بسیار خوبی در تمام کشورها و همچنین کشور ایران را به خود اختصاص داده است. و باعث کاهش سرقت از منازل شده است که البته توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نوع انتخاب و سفارش درب با محل مورد استفاده ی آن رابطه ی مستقیم دارد به طور مثال درب های مورد استفاده در ویلا کارخانجات و ادارات باید به مراتب دارای امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به درب منازل باشد و از ورق فولادی ضخیم تری نسبت به درب منازل استفاده میشود و همچنین ساختار درب ها برای مکان های مختلف متفاوت میباشد و متناسب با محل مورد نظر از عایق صوتی ، عایق رطوبت ، عایق حرارت و برودت ، ضد اسید و سایر عایق ها استفاده میشود .جالب است بدانید که رگلاژ درب های ضد سرقت و رفع صدای درب ضد سرقت با متدهای کارشناسی کاملا قابل حل بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

ساختار درب ضد سرقت

بررسی ساختار درب ضد سرقت

قفل در درب های ضد سرقت یکی از اصلی ترین بخش های درب ضد سرقت به شمار میرود. میتوان گفت درب های ضد سرقت از انواع مختلفی از قفل بهره میبرند که هرچه کیفیت آنها بهتر باشد به نوعی ضریب امنیت درب را بالا میبرد. بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما قفل آن را بررسی نمایید. مضافا اینکه لولا ها در درب ضد سرقت به نوعی کار شده است که از هر دو سمت مخفی و غیر قابل رویت میباشد. بنا بر این امکان شکستن آنها با اهرم وجود نخواهد داشت.

درب ضد سرقت معمولا از چندین لایه  تشکیل شده است. لایه داخلی آنها معمولا از جنس فولاد است که با یک لایه از جنس  های مختلفی همچون ام دی اف ، فلز، اچ دی اف ، شیشه وغیره روکش شده است. فضای خالی موجود در درب ضد سرقت نیز اغلب به وسیله پشم سنگ پر می شود که این  باعث می شود تا  درب ضد سر قت عایق صدا و حرارت نیز باشد.

در حال حاضر بیشترین درب های موجود در بازار ایران از کشورهای ترکیه و چین وارد ایران شده است که در سالهای اخیر با وارد نمودن قطعات درب های ضد سرقت در ایران ، شرکتهای ایرانی نیز موفق به ساخت این گونه درب ها با کیفیت قابل مشاهده ای شده اند.در اینجا به یکسری از تفاوتها در میان درب های ترک و چین میپردازیم و از جهاتی انها را با هم مقایسه می نماییم:
در ابتدا از لحاظ کیفی میتوان اشاره به آن نمود که همانطور که میدانیم در خصوص محصولات چینی درجه کیفیت متفاوت بوده و هر محصول چینی دارای چندین نوع درجه از لحاظ کیفی میباشد که در خصوص درب های ضد سرقت نیز این چنین است و در مواردی درب های چینی از کیفیت بالاتری نسبت به درب های ترک برخوردارند و در مواردی نیز بر عکس میباشد که باید با توجه به محل نصب درب نوع و کیفیت درب را انتخاب کرد.
تفاوت دیگر در ظاهر این گونه درب ها میباشد که چهارچوب درب های ضد سرقت ترک اختلاف سطح بیشتری بین سطح بیرونی چهار چوب و لنگه درب نسبت به نوع چینی خود دارند و همچنین لولا های درب ضد سرقت ترک از قابل مشاهده بوده که در درب های ضد سرقت چینی لولا ها به صورت مخفی میباشد و دیده نمیشود در ضمن لولا ها در درب های ضد سرقت چینی و ترک با یکدیگر متفاوت میباشد.

نکاتی در خصوص فریم انتظار درب ضد سرقت:

اولین نکته زمان نصب فریم انتظار درب های ضد سرقت است که باید در پاین عملیات دیوار چینی و قبل از سفید کاری باشد.
ابعاد قوطی مورد استفاده در ساخت فریم انتظار بهتر است ۴*۸ سانتی متر باشد البته از ابعاد کمتر نیز میتوان استفاده کرد که بستگی به شرایط چهار چوب نیز دارد و بهتر است قبل از نصب ان با مشاورین این گونه درب ها مشورت نمود.
ابعاد خود فریم انتظار که البته به صورت آماده به فروش میرسد باید به این نکته توجه کرد که ابعاد داخل به داخل فریم انتظار باید از ابعاد پشت به پشت لنگه درب ضد سرقت به اندازه یک سانتیمتر بزرگ تر باشد برای مثال اگر ابعاد فریم انتظار ۲۱۰*۱۰۵ باشد ابعاد لنگه درب باید یک سانتی متر کوچکتر باشد یعنی ۲۰۹*۱۰۴ ، فریم انتظار را حتما قبل از نصب رنگ آمیزی نمایید که در حین عملیات ساختمانی از زنگ زدگی و خوردگی آن جلوگیری شود.
در هنگام نصب فریم انتظار توجه به این نکته بسیار حائز اهمتیت است که فریم انتظار به صورت کاملا تراز و شاقول در محل مورد نظر نصب گردد که در صورت تاب افتادن به آن درب به شکل درست در محل خود قرار نگرفته و نصب لنگه درب ضد سرقت با مشکل مواجه میشود که برای حل این مشکل بهتر است در هنگام نصب فریم انتظار را به وسیله ریسمان ابعاد دو طرف آن را با هم اندازه کرد(۴ ریسمانه)
قرار گرفتن سطح فریم انتظار نسبت به سطح محل نصب نیز از موارد مهم دیگر است که باید قسمت پاخور فریم انتظار دقیقا هم سطح با سطح زمین بوده و به هیچ وجه نه بالاتر نه پایین تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید