جلوگیری از نشت اب از پنجره های دوجداره

نشت آب از پنجره دوجداره یکی از بزرگترین مشکلات احتمالی می باشد که برای برطرف کردن ان از روش های فنی استفاده می شود. که در این بخش علاوه بر معرفی راه حل های پیشنهادی، از موارد پیشگیری نیز نام خواهیم برد، حتما برای جلوگیری از نشت اب باران از درب و پنجره همراه ما باشید.

اولین و مهمترین نکته ای که قبل از شروع بحث باید بدانید این است که؛ اگر پنجره های upvc با پروفیل و استانداردهای درست ساخته شوند و در هنگام نصب به خوبی رگلاژ و تنظیم گردند، تا مدتها از نشت اب باران و یا هر عامل خارجی دیگر خبری نخواهد بود.

عایق بندی پنجره دوجداره جهت جلوگیری از نفوذ اب باران

بارها تاکید کرده ایم که ماهیت درب و پنجره دوجداره برای کاهش هدر رفت انرژی و ایجاد عایق صوتی و حرارتی می باشد که از دو دهه گذشته به عنوان ملزومات اصلی قوانین ساختمان سازی در امده است که دارای مزایای بی شماری است که در لا به لای مقاله به انها اشاره خواهیم کرد.

باید بدانید که شیارهایی که برای تخلیه اب در درب و پنجره upvc تعبیه و در هنگام تولید ایجاد می شود در تمامی بخش های نظیر فریم، لنگه و مولین وجود داشته باشد. که تاکید داریم در هنگام خرید حتما از وجود این شیارها اطمینان حاصل کنید، مخصوصا برای نقاطی از ساختمان که بیشتر در معرض ورود اب به داخل منازل هستند.

چرا اب از پنجره های دوجداره نفوذ می کند

همان طور که در بخش مقالات اشاره کردیم برای درزگیری و عایق بندی پنجره های دوجداره که مهمترین خاصیت ان هستند، از لاستیک ها و چسب های مخصوص استفاده می شود. که در کنار رگلاژ درب و پنجره تا مدت ها مانع ورود اب باران و صدا و حرارت به داخل ساختمان می گردد، که در گذر زمان این بخش ها ممکن است دچار فرسودگی شوند.

زمانی که لاستیک ها ماهیت درزگیری خود را از دست می دهند و یا چسب های سیلیکون که در هنگام نصب در اطراف پنجره و درب یو پی وی سی استفاده شده اند در گذر زمان از حالت پایدار خارج می شوند، اولین زنگ خطر را برای ورود اب باران از پنجره های دوجداره upvc به صدا در اورده اند که باید این مشکلات بلافاصله برطرف شود تا از بار هزینه ای بعدی جلوگیری گردد.

دستگاه ایجاد شیار تخلیه اب در پنجره دوجداره

عدم وجود شیارهای تخلیه اب در درب و پنجره از دومین عوامل نشت اب می باشند که در صورت این مشکل بدون فوت وقت باید با تعمیرکار این حوزه تماس گرفت تا با ابزار مخصوص در محل، نسبت به ایجاد شیارهای مورد نیاز اقدام کند که در صورت نادیده گرفتن این موضوع بدون شک مشکلات بسیاری را باید به دوش بکشید.

شیشه ها از جمله بخش های درگیر در این موضوع هستند که باید به خوبی تنظیم شوند و از زهوارهای استاندارد برای نگه داری انها استفاده شود که تا حدود ۹۹ درصد از ورود اب به داخل جلوگیری می کنند.

در نصب اولیه درب و پنجره upvc و یا الومینیوم باید فریم اهنی در چهارچوب ها به کار رفته باشد تا پیچ ها با مقاومت بیشتری عمل کرده و در بحث درزگیری، اب بندی پنجره دوجداره در اینده دچار مشکل نشود.

نقش شیارهای تخلیه اب در جلوگیری از نشت اب باران

این شیارها در کارگاه های تولیدی توسط دستگاه های فرز ایجاد می شوند که در لنگه و فریم به وضوح قابل مشاهده هستند، که طبق یک مکانیزم کاملا مشخص از حرکت و هدایت جریان اب پشتیبانی کرده و اب به سرعت از این شیارها تخلیه می شود؛ که معمولا در دو بخش ایجاد می گردد.

جلوگیری از نشت اب از پنجره upvc

در اصل زمانی که بارش باران اتفاق می افتد پروفیل به وسیله این بخش ها اجازه نفوذ اب باران را از پنجره upvc نمی دهد و لازم است که هر شش ماه یک بار به وسیله میله های مخصوص پاکسازی شوند تا در اثر گرفتگی باعث ورود اب به داخل منزل از درب و پنجره نشوند.

راه حل های اصلی برای جلوگیری از نشت اب از پنجره upvc

تیم هیراد با تکیه بر دانش فنی تعمیرکاران خود در تهران و کرج برای حل این مشکلات پیشرو بوده و راه حل هایی را عملیاتی می کند که به طور مختصر با این موارد اشنا خواهید شد اما حتما قبل از هر اقدام عجولانه بهتر است از مشاره رایگان گروه ما در زمینه جلوگیری از ورود اب از پنجره های دوجداره استفاده کنید.

آب بندی پنجره های upvc با شیار تخلیه آب

تعمیرات درب و پنجره upvc کار بسیار تخصصی و فنی است که با ابزارهای استاندارد و محاسبات منطقی اجرایی می شود که برای رفع مشکلات در حوزه نشت از موارد زیر استفاده می شود:

  • تعویض لاستیک های درزگیر که در گذر زمان کیفیت خود را از دست داده اند.
  • تنظیم و رگلاژ یراق الات و زاماک و توپی برای کیپ شدن بهتر لنگه بر روی فریم
  • استفاده از زهوارهای بهینه و استاندارد در کنار تنظیم شیشه های دوجداره با پلاستیک هایی با نام زیر شیشه
  • ایجاد شیارهای تخلیه اب در صورت نیاز و پاکسازی بخش های گرفته شده با میله های پرزی مخصوص
  • چسب کاری اطراف و نقاط اسیب دیده پروفیل با رعایت تمامی نکات پیش بینی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید