اهمیت فریم اهنی در نصب پنجره دوجداره

در این مقاله به بررسی نقش فریم اهنی در نصب و ماندگاری پنجره دوجداره upvc و الومینیوم می پردازیم و نکاتی را به صورت خلاصه شرح می دهیم.

در هنگام عملیات ساختمانی در محل هایی که قرار است پنجره های دوجداره نصب شوند فریم یا قاب اهنی به ضخامت چهار تا هشت سانتی متر کار میشود که نقش بسیاری مهمی در استقامت پنجره دوجداره دارد.

همان طور که در بخش نصب پنجره های یو پی وی سی به طور کامل توضیح دادیم بعد از اندازه گیری ابعاد توسط نصاب و سپس تولید درب و پنجره دوجداره نوبت به نصب ان می رسد و در اینجاست که فریم اهنی نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند.

پنجره های دوجداره upvc و الومینیومی در هنگام نصب پس از قرار گرفتن اصولی در محل مورد نظر توسط پیچ های مخصوص و ابزار مورد نظر به فریم اهنی که قبلا توسط بنا کار شده است متصل می شوند و پس از رگلاژ و رفع گیر توسط چسب و فوم درزگیری شده و عایق بندی می گردند.

فریم اهنی پنجره دوجداره

حال باید به این سوال پاسخ دهیم که نبود این فریم اهنی پنجره دوجداره چه مشکلاتی را به وجود خواهد اورد؟

یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود که پنجره های دوجداره سالیان طولانی دارای عملکرد مناسب بوده و از رگلاژ خارج نشوند وجود فریم اهنی در هنگام نصب است زیرا زمانی که پنجره دوجداره در فریم اهنی پیچ میشود باعث افزایش استحکام تا ده برابر بیشتر از حالت عادی می گردد.

نبود فریم اهنی در هنگام اجرای عملیات ساختمانی سبب میشود تا نصاب با مشکل مواجه شده و نصب درب و پنجره دوجداره به نحو احسن انجام نشود و بعد از مدتی استفاده پنجره حالت افتادگی پیدا کرده و از رگلاژ خارج شود.

یکی از دلایلی که تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب را متمایز می کند باقی گذاشتن فریم اصلی و بریدن بقیه قسمت های درب یا پنجره قدیمی اهنی است که باعث استحکام بیشتر پنجره دوجداره بعد از تعویض می گردد.

پیچ شدن پنجره دوجداره در گچ ، مشکلات زیادی را در گذر زمان ایجاد می کند که نیاز به تعمیرات درب و پنجره دوجداره را طلب می کند.

در دنیای امروز برای دلایل زیادی است که مردم در هنگام ساخت ساختمان از درب و پنجره های upvc استفاده می کنند و مزایای بی نظیر ان در کنار قوانین ملی ساختمان که به مبحث ۱۹ معروف است سبب شده که مردم هزینه های مربوط به این حوزه را به جان بخرند تا هم پایان کار دریافت کنند هم تا سال ها در ارامش به زندگی ادامه دهند.

فریم اهنی از ملزومات این طرح است و برای افزایش استحکام . ماندگاری در ابتدای ساخت حتما باید بر روی چهارچوب مورد نظر تعبیه شود که در بالا نیز به این موضوع اشاره شد.

خصوصیات و ویژگی های فریم اهنی پنجره دوجداره upvc و الومینیوم

یکی از نکات حائز اهمیت بحث ضخامت فریم اهنی پنجره است باید که بین ۵ تا ۸ میلی متر باشد تا بتواند درب و پنجره دوجداره را بر روی چهارچوب حفظ کند و پیچ هایی که برای نصب استفاده می شود را در خود نگه دارد.

در هنگام نصب فریم اهنی پنجره های upvc و الومینیوم حتما باید به نکاتی توجه کنید که در زیر به ان خواهیم پرداخت:

  • فریم اهنی قبل از نصب درب و پنجره دوجداره باید با ضد زنگ عایق کاری شود.
  • حتما باید رنگ آمیزی بر روی ان صورت گیرد تا همرنگ محیط شود و رنگ زمخت اهن از بین برود.
  • تنظیم و شاقول بودن فریم از نکات حائز اهمیت است که موجب نصب صحیح پنجره های upvc می شود.
  • نحوه کار و میزان دقت در تعبیه فریم اهنی در بحث رگلاژ پنجره دوجداره نیز تاثیر گذار است و در باز و بست اصولی اثر مثبت دارد.
  • باید داخل فریم اهنی با فوم های مخصوص پر شوند و از پر کردن داخل ان با سیمان یا هر چیز سفتی که مانع فرو رفتن پیچ شود جلوگیری کنید.
  • در هنگام تعیین و نصب فریم اهنی پنجره های upvc و الومینیوم باید به فاصله ان با قسمت های مختلف دقت کنید تا باعث ایرادات بعدی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید