اجزای کلیدی پنجره دوجداره

هدف اصلی تیم کاری ما برای قرار دادن مقالات مختلف در سایت ، افزایش اگاهی بازدیدکنندگان و همچنین رفع ابهامات متعددی است که در بحث درب و پنجره دوجداره وجود دارد.

در بخش های مختلف سایت در مورد مزایا و نحوه ساخت و نصب و همچنین تعمیر پنجره دوجداره upvc و الومینیوم صحبت کردیم و تا حدود زیادی نکات کلیدی مورد نیاز برای افزایش دانش شما عزیزان در این حیطه را بیان کردیم.

اما لازم دانستیم که مباحث را تخصصی تر بررسی کنیم و به طور کلی وارد جزئیات شویم و این موضوع کاملا در مقالات پایانی سایت مشخص است ، زیرا رسالت اصلی تیم کاری ما بعد از اگاهی ، ارائه خدمات در سطح تهران و کرج است و لازم است هر بخشی که در مورد درب و پنجره دوجداره ، درب ضد سرقت و توری پلیسه است را بررسی کنیم.

درب و پنجره دوجداره

زمانی که تصمیم به خرید درب و پنجره دوجداره چه از جنس یو پی وی سی و چه الومینیوم می کنید اولین نکته ای که در ذهن شما ایجاد می شود بحث مزایای این نوع درب و پنجره است که کاملا منطقی می باشد، درب و پنجره دوجداره اصلی ترین نقش را در بحث بهینه سازی انرژی ساختمان ها دارد و به علت ساختاری که دارد یک عایق صوتی و حرارتی بی نظیر را ایجاد می کند و طول عمر زیادی دارد و ضد اشتعال و حریق است و به اسانی قابل بازیافت بوده و در صورت ایراد قابل تعمیر و رگلاژ می باشد.

همچنین قابلیت تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب که توسط پروفیل بازسازی انجام می شود از دیگر ویژگی درب و پنجره دوجداره upvc می باشد.

حال سوال اینجاست که اجزای کلیدی درب و پنجره دوجداره کدام است؟

پاسخ این سوال کمی دشوار است زیرا تمامی قطعات درب و پنجره دوجداره دارای اهمیت راهبردی هستند و در اصطلاح در صورت ایراد در هر یک ، درب و پنجره کارایی اصلی خود را از دست می دهند.

اما پروفیل ، یراق الات و شیشه دوجداره را می توان اجزای اصلی درب و پنجره دوجداره نام برد.

ابتدا بگذارید نگاهی به کارکرد هر یک از قطعات بی اندازیم و پس از ان به میزان اثر گذاری انها در عملکرد و ماندگاری پنجره های یو پی وی سی دید اجمالی داشته باشیم.

برای درک بهتر باید ساده و روان سخن بگوییم؛ در هر منزل یا اداره ای بسته به ابعاد ساختمان از تعداد زیادی درب و پنجره دوجداره استفاده شده است، که شامل لنگه و فریم اصلی هستند که به وسیله لولاها جا به جایی اتفاق می افتد. اسپانیولت وظیفه هدایت توپی را در زاماک دارد و سیستم قفل و دستگیره به خوبی وظیفه خود را انجام می دهند.

خوب جواب سوال را گرفته ایم، بله دقیقا درست حدس زده اید، اگر یک قطعه به خوبی کار نکند تا حدود زیادی کارکرد پنجره های upvc یا الومینیوم مختل می شود. اما در رتبه بندی میزان اهمیت قطعات شاید لولا را بتوان مهمترین قسمت دانست که وظیفه نگه داری لنگه را بر روی چهارچوب دارد.

نقش شیشه دوجداره برای بهینه سازی انرژی

پس از ان شیشه دوجداره است که مسئولیت بهینه سازی انرژی و در نتیجه عایق صوتی و حرارتی را بر عهده دارد، به دلیل نقش کلیدی و ساختار ویژه ای که دارد به شدت شکننده است و در صورت اسیب به لبه های ان به صورت پودر می شود، پس برای رگلاژ پنجره های دوجداره به هیچ وجه خودتان کار اضافی انجام ندهید که خطرساز است.

بخش بعدی که می تواند در رتبه های بالای اهمیت قطعات قرار گیرد بدون هیچ شکی اسپانیولت است که در اکثر ایرادات نقش کلیدی دارد، و به دلیل قابلیت تعویضی که دارد در مدت زمان سه تا پنج سال کارایی خود را از دست می دهد، که در اکثر خدمات تعمیرات پنجره یو پی وی سی این بخش درگیر کار خواهد بود.

و در پایان سیستم قفل و دستگیره در کنار پروفیل می تواند به عنوان یک پارامتر تاثیر گذار تعیین شود. اما از لاستیک های درزگیر غافل نشوید، که برای خود یک دژ مستحکم هستند؛ و برای عایق بندی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند که از زمان تولید تا نصب یار همیشگی درب و پنجره دوجداره هستند.

کدام قطعات بیشتر در معرض خرابی هستند

درب و پنجره دوجداره upvc مانند هر وسیله دیگری در مدت زمان کوتاه یا طولانی دچار ایراداتی می شود، که نیاز است تا مشکلات ان در کمترین زمان ممکن برطرف شود. اتلاف وقت در تعمیرات و یا رگلاژ می تواند اسیب های جبران ناپذیری به درب یا پنجره وارد کند.

خارج شدن از رگلاژ ایرادی است که تمامی بخش ها را درگیر می کند، می تواند حتی باعث از کار افتادن کامل یراق الات شود؛ در مواردی نیز مشاهده شده است: که باعث شکستگی شیشه شده و صدمات مالی و جانی زیادی را به بار اورده است.

اسپانیولت در مدت زمان سه تا پنج سال کارایی اولیه خود را از دست می دهد و استحقاق هزینه و تعویض است، جای هیچ نگرانی نیست زیرا در تیم هیراد این بخش با بهترین نوع ان تعویض خواهد شد.

اگر با دید باز نگاه کنیم، تمامی قطعات در معرض خرابی قرار دارند اما عاملی که می تواند این اتفاق را با وقفه مواجه کند، بحث نصب اصولی در کنار به کارگیری فریم اهنی در چهارچوب ها می باشد که کارایی و ماندگاری پنجره های upvc را تضمین می کند. البته استفاده صحیح و درجه یک بودن یراق در کنار پروفیل های مقاوم نیز در کنار ساخت استاندارد در افزایش طول عمر درب و پنجره دخیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید