پنجره های upvc اغازگر یک تحول در صنعت ساختمان

برای بسیاری از ما پیش امده است که در محیط زندگی خود احساس اسایش و راحتی نداشته باشیم ، این نارضایتی محدود به بخش خاصی نمی شود بلکه تمامی مناطق شهری و روستایی را در بر می گیرد.

به مرور زمان اگاهی از معضلات زندگی شهری همگام با پیشرفت تکنولوژی در حوزه ساختمان سازی توانست زمینه ساز اسایش هرچه بیشتر انسان ها گردد.

پنجره های upvc اغاز گر یک تحول در صنعت ساختمان بودند و به خودی خود حلال بسیاری از معضلات ساختمان ها در مناطق شهری و روستایی شد.

پنجره های upvc بسیاری از معضلات ساکنین مناطق شهری از جمله الودگی های صوتی و الودگی زیست محیطی را به راحتی حل کرد و این همان چیزی است که همه ی ما به دنبال ان هستیم. پنجره های یو پی وی سی امروزه کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان سازی دارند و جایگزین بسیار مناسبی برای پنجره های قدیمی می باشند.

مقرون به صرفه بودن و مزایای فراوان پنجره های upvc نقطه شروع حرکت پیش رونده به سمت بهینه سازی انرژی ساختمان ها و تامین امنیت و اسایش اهالی ساختمان بوده است.

برای درک کامل نقش پنجره های upvc در تحول صنعت ساختمان لازم است به مزایای مهم و اساسی این پنجره ها اشاره کنیم تا در انتخاب خود مصمم شوید.

درب و پنجره upvcصرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از پنجره های یو پی وی سی

با توجه به تحقیقات  سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در کشور ایران  ۴۵ درصد از اتلاف انرژی های ساختمان از طریق پنجره ها می باشد. این اتلاف انرژی به سبب استاندارد نبودن پنجره ها بر برابر نفوذ سرما و گرما بوده است.

اگر شما در زمستان قاب و شیشه این پنجره ها را لمس نمایید ، مشاهد خواهید کرد که انها بسیار سرد هستند و این به این معنی است که انرژی محیط داخل ساختمان خود را  از دست می دهید. این سرما از تبادل حرارتی بین پنجره غیر استاندارد و محیط بیرون ناشی می شود.

جداره های پنجره یو پی وی سی ، عایق کاری اصولی قاب ها در حین مونتاژ و تزریق گاز خنثی در بین انها هدر رفت انرژی محیط ساختمان را به کمترین مقدار ممکن رسانده است.

تامین ارامش محیط با استفاده از پنجره های یو پی وی سی

تحقیقات نشان داده  که میزان الودگی صوتی در  شهرهای بزرگ ۷۵-۸۰  دسی بل و در شهرهای کوچک  ۵۵ دسی بل می باشد.

استفاده از چندین درزگیر پلاستیکی در ساختار پیچیده پنجره upvc این پنجره ها را علاوه بر عایق حرارتی ، از تبادل صوتی بین محیط داخل و خارج جلو گیری می کنند. این ویژگی برای محیط های شلوغ ، کارگاه های صنعتی و محیط اداری بسیار مفید می باشد.

وجود کاناهای خالی در ساختار پرفیل پنجره upvc علاوه بر سبک تر کردن وزن پنجره ، به عنوان عایق صوتی نیز عمل می کنند.

امکان نصب انواع توری ، کرکره و پرده های خاص در پنجره های upvc

حشرات موذی نوع دیگری از اسیب هایی هستند که محیط زندگی و کار ما را تهدید می کنند که پنجره ها اسان ترین راه نفوذ انها به محیط داخل هستند. ­­­

پنجره های یو پی وی سی دارای قابلیت نصب انواع توری و کرکره می باشند تا محیط داخل را در برابر این عوامل ایمن کنید.

بهداشتی بودن پنجره های یو پی وی سی

پنجره های قدیمی و اهنی محلی برای رشد و تکثیر باکتری ها و میکروب ها هستند و  امکان لانه سازی  را به حشرات موذی می دهد. اما با توجه به خصوصیت UPVC باکتری ها و میکروب ها قادر به تکثیر نبوده و حرات موذی قادر به تخریب و لانه سازی نخواهند بود.

  • مقاومت در برابر اتش سوزی

از جمله ویژگی منحصر به فرد UPVC این است که دمای شروع ذوب شدن ان ۳۸۵ درجه سانتیگراد و بالاتر از دمای ذوب چوب (۲۶۰ درجه سانتیگراد) می باشد. همچنین UPVC  بر خلاف چوب در حین اتش سوزی به منبعی برای توسعه و انتقال حریق نخواهد شد.

  • قابلیت اسان تعویض پنجره های قدیمی با پنجره یو پی وی سی

پنجره های upvc به علت سبکی و مقاومت بالایی که دارند می توان انها را در کمترین زمان و تخریب ممکن با پنجره های قدیمی تعویض نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید