تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

نقش شیشه در رگلاژ پنجره های دوجداره

شیشه نقش مهمی در رگلاژ پنجره های دوجداره ایفا می کند به گونه ای که تعمیرکاران این حوزه معتقدند که بدون تنظیم وزن شیشه در لنگه و قاب نمی توان عملیات رگلاژ را به طور صحیح انجام داد.

تنظیم شیشه در تعمیرات پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره های دوجداره بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که اولین بخشی که تعمیرکار پنجره upvc اقدام به رگلاژ ان می کند شیشه است.

شیشه دوجداره به وسیله زیر شیشه هایی که به همین منظور تولید می شوند رگلاژ می گردند و باید از این شی پلاستیکی به درستی و در محل های مناسب استفاده کرد تا شیشه دچار فشار مضاعف نشده و شکستگی ایجاد نشود.

در هنگام نصب پنجره دوجداره و اندازه گیری توسط نصاب و اعلام به کارگاه تولیدی همواره یک مقدار معین به عنوان بادخور به منظور رگلاژ در نظر گرفته می شود.

نقش زیر شیشه در رگلاژ پنجره های دوجداره

و پس از نصب پنجره دوجداره ، شیشه در محل های مورد نظر قرار گرفته می شود و به وسیله زیر شیشه هایی که بیان کردیم نصاب پنجره دوجداره اقدام به رگلاژ پنجره های یو پی وی سی در بخش شیشه می کند.

نقش زیر شیشه پنجره دوجداره در رگلاژ

بعد از گذشت زمان و استفاده نادرست از پنجره های دوجداره زیر شیشه هایی که برای رگلاژ به کار رفته بودند جا به جا می شوند که سبب می شود تا تنظیم وزن شیشه دچار مشکل شده و لنگه پنجره دچار افتادگی شود و در هنگام باز و بسته کردن دچار گیر و ایراد گردد و پس از ایجاد  این مشکل و گذر زمان و اقدام نکردن برای رگلاژ شیشه پنجره دوجداره ممکن است در اثر فشار لولا شکسته و لنگه از قاب جدا شده و خطراتی را به وجود اورد.

اقدام خود افراد برای تعمیر پنجره دوجداره مخصوصا در قسمت شیشه سبب می شود تا ایراداتی ایجاد شود که هزینه های زیادی را به بار بیاورد از جمله شکستن شیشه و افتادن لنگه و ایجاد خرابی در پروفیل و یراق الات.

یکی از نکاتی که باید توجه شود سنگینی شیشه دوجداره می باشد که به دلیل به کارگیری دو لایه شیشه در کنار گاز آرگون به کار رفته سبب شده است که با افزایش ابعاد ، یک وزن چند وجهی در سطوح چهارگانه ایجاد شود همین موضوع می تواند موجب سختی رگلاژ پنجره upvc شود.

فشار مضاعف در شیشه ها موجب سه مشکل اصلی در درب و پنجره می شود:

  • خرد شدن و ریز شدن در کمترین زمان ممکن به دلیل اسیب پذیری بالا در نقاط اتصال
  • افتادن لنگه پنجره های دوجداره و شکستن لولاها به دلیل بار اضافی
  • خارج شدن از رگلاژ و تنظیم به دلیل به هم خورد توازن و همچنین جا به جایی زیر شیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید