پنجره دوجداره

نحوه صحیح استفاده از پنجره دوجداره

همان طور که در مقالات مختلف اشاره کردیم درب و پنجره دوجداره upvc و الومینیومی دارای ساختار و ویژگی های خاصی هستند که نیاز به رعایت مواردی دارند تا کارایی لازم را داشته باشند و تا مدت طولانی حالت ایده ال خود را حفظ کنند.

عمدتا پنجره دوجداره از بخش های پروفیل و گالوانیزه، یراق الات و اسپانیولت ، لولا و دستگیره ، شیشه و زهوار تشکیل شده است که هر کدام از موارد ذکر شده وظیفه ای را به دوش می کشند و وجود هر یک لازمه عملکرد صحیح پنجره دوجداره می باشد.

زمانی که پنجره دوجداره نصب می شود و در فریم اهنی که از قبل توسط بنا جای گذاری شده است محکم میشود ، نوبت به رگلاژ تمامی قطعات می رسد تا لنگه پنجره بدون هیچ مشکلی باز و بسته شود و در این زمان پنجره دوجداره اماده استفاده است.

یکی از مهمترین مزیت های پنجره دوجداره بحث عایق بندی ان است که با چسب های مخصوص این قابلیت به طور کامل ایجاد می شود و نصاب پنجره دوجداره تست های لازم را برای کارکرد صحیح پنجره انجام می دهد.

مقاومت پروفیل پنجره دوجداره به اندازه ای بالا می باشد که اگر به درستی نصب و رگلاژ شود هیچ مشکلی برای کارفرما ایجاد نمی کند اما دستگیره و یراق الات ان ممکن است در گذر زمان دچار مشکلاتی شوند برای مثال ممکن است قفل پنجره دوجداره از کار بیوفتد یا اینکه یراق الات به درستی عمل نکنند که هر کدام قابل تعمیر و تعویض می باشند.

نحوه استفاده از پنجره دوجداره upvc

نحوه باز و بسته کردن دستگیره نیز در ماندگاری پنجره دوجداره بسیار موثر است به گونه ای که اگر پنجره دوحالته باشد دستگیره در جهت های مختلف عمل می کند و متناسب با خواسته شما لنگه پنجره باز و بسته می شود اما دقت کنید که دستگیره نباید موقع چرخاندن تحت فشار قرار گیرد زیرا بعد از مدتی اسپانیولت از کار می افتد و توپی و زاماک به درستی عمل نمی کند.

در بحث شیشه پنجره دوجداره نیز باید دقت کنید که به هیچ وجه نباید زهوار را خارج کنید زیرا باعث افتادن شیشه شده و خطرات زیادی را به دنبال دارد و نکته ای که لازم به ذکر است ساختار خود شیشه دوجداره می باشد که از گوشه ها بسیار حساس است و در صورت کوچکترین ضربه امکان ترک برداشتن و شکستن و پودر شدن کامل را دارد.

یراق الات پنجره دوجداره نیز دارای طول عمر زیادی هستند و اگر از جنس مرغوب برای تولید استفاده شده باشد برای سالیان متوالی به درستی کار می کنند ، اما در صورت بروز هر گونه ایراد می توان یراق الات را تعویض کرد و جای هیچ نگرانی نیست.

در این بخش سعی کردیم مهمترین بخش های پنجره دوجداره را بررسی کرده و نحوه صحیح به کارگیری ان ها را ذکر کنیم اما نکته پایانی اینکه پنجره های دوجداره upvc و الومینیوم دارای مزایای بی نظیری هستند و در صورت ایراد نیز قابل تعمیرات و تعویض می باشند.

در ادامه این بحث چند نکته باقی می ماند که مهمترین ان نحوه استفاده و نگه داری از درب و پنجره برای افزایش طول عمر و در نتیجه کاهش هزینه های پس از ان می باشد که پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدا باید عرض کنیم که حساس ترین بخش پنجره های upvc ، شیشه است که از لبه ها یه شدت اسیب پذیر هستند و زهوار نیز برای همین منظور در نگه داری از ان نقش خود را ایفا می کند و باید فشار در تمامی نقاط یکسان باشد در غیر این صورت با کوچترین ضربه در هنگام باز و بست شکسته شده و تکه تکه می شود.

برای همین است که در رگلاژ از زیر شیشه های مخصوص استفاده می شود و تعمیرکار تمام دقت خود را برای جلوگیری از هر گونه اسیب به کار می برد.

بخش بعدی که باید از نگه داری از ان کوشا باشید بدون شک دستگیره و قفل است که مهمترین قسمت در مکانیزم حرکتی می باشد که بهتر است با کارکرد صحیح ان اشنا شوید زیرا در موارد متعددی مخصوصا در پنجره های دوجداره دوحالته نحوه قفل کردن متفاوت است.

زمانی که شما نحوه باز و بست را به درستی انجام ندهید پس از مدتی زاماک و توپی اسپانیولت به خوبی در یکدیگر جا نمی روند و شما به دلیل دانش پایین در زمینه ساختار این محصول فکر می کنید که رگلاژ و تنظیم درب و پنجره upvc و الومینیوم دچار مشکل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید