مقایسه توری پلیسه و ثابت

باز گذاشتن پنجره ها همیشه بهترین راه ممکن برای تهویه ی هوای داخل خانه با هوای طبیعی بیرون وایجاد جریان هوایی بین داخل و بیرون ساختمان بوده است که این کار باعث ورود حشرات و جانواران موذی به داخل خانه می شود.
کارشناسان بهداشت نصب توری ها را بهترین و سالم ترین راه برای جلو گیری از ورود این حشرات به داخل خانه به جای استفاده از حشره کش ها و مواد شیمیایی که برای سلامتی انسان بسیار خطرناک هستند ، می دانند.
امروزه این توری ها به صورت توری ثابت و توری پلیسه برروی پنجره های دو جداره upvc نصب می شوند که از ورود هر گونه حشره موذی جلو گیری می کنند.

توری پلیسه
توری ثابت:
همانطور که از اسم آن معلوم می باشد این توری به صورت ثابت برروی پنجره دو جداره یو پی وی سی نصب می شود و مهمترین عامل استفاده از ان توجیه اقتصادی است زیرا قیمت توری ثابت ۵۰% قیمت توری هایی متحرک می باشد و علت دیگر آن استفاده درب و پنجره دوجداره ای می باشد که باز وبسته شدن توری مهم نیست.
توری پلیسه:
نوع دیگری از توری ها می باشد که درب و پنجره دوجداره استفاده می شود که قابلبت نصب این توری ها از راست به چپ ویا چپ به راست وجود دارد و زمانی که این توری بسته می شود به صورت آکاردئون عمل می کند.
جنس توری پلیسه از پلی استایرن یا فایبرگلاس و در مواردی از جنس مش آکرلیک می باشد که به توری پلیسه خاصیت نرمی و انعطاف پذیری بالایی می دهد و از جهت دیگر استفاده از پلی استایرن در ساخت این توری سبب عمر بالای توری پلیسه ای می شود.
اشکلات توری ثابت:
بزرگترین اشکالی که توری ثابت دارد به علت نوع کاربردی که برای ان تعریف شده است قابل باز شدن نیست توری ها با توجه به شکل ظاهری که دارند گردو غبار را جذب می کنند و با توجه به نیاز به این توری ها در تابستان نمی توانیم آنها را دائما باز وبسته کنیم و از طرفی ماندگاری توری کاهش پیدا می کند و شستشوی ان نیز مشکل است.
این مشکلات در توری پلیسه به خاطر مزیت هایی که دارد برطرف شده است توری پلیسه توانایی جمع شدن را دارد که به ما این امکان را می دهد تا در فصل هایی که به توری نیاز نداریم آن را در گوشه ای جمع کنیم و خود این مزیت باعث می شود که کمتر با گرد وغبار آلودگی در تماس باشد .
توری پلیسه ای بر خلاف سایر توری ها قابلیت دید محیط بیرون را کاهش نمی دهد ودید شمارا نسبت به محیط بیرون خانه تا ۹۵ درصد حفظ می کند که یکی از مهم ترین مزیت های توری پلیسه می باشد.
علاوه براین امکان شستشوی آسان توری پلیسه می توان در نگه داری و افزایش عمر توری به ما کمک کند.
توری پلیسه را می توان بر حسب اندازه های پنجره دو جداره تهیه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید