تعویض یراق آلات پنجره دوجداره upvc

تعویض یراق آلات پنجره دوجداره یکی از امکان هایی بود که پیش از این و در زمان استفاده از پنجره های آهنی و چوبی وجود نداشت و بعد از ورود این سبک از پنجره بسیار مورد توجه قرار گرفت.

البته هستند افراد و شرکت هایی که در زمان خرید نام بهترین برندها را بر زبان می آورند و هزینه بسیار زیادی را از شما دریافت می کنند اما با این تفاسیر باز هم یراق آلات چینی و بی کیفیت مورد استفاده قرار می دهند که بعد از مدت زمان کوتاهی شما را به سمت تعویض یراق آلات پنجره دوجداره سوق می دهند.

با توجه به تاسیس شرکت های متعدد که در این حوزه مشغول فعالیت می باشند در نتیجه کشور علاوه بر اینکه در این زمینه نیازی به واردات محصولات ندارد، حتی امکان صادرات نیز فراهم می باشد و با توجه به بازارهایی که در منطقه غرب آسیا وجود دارد سرمایه گذاری در این عرصه بسیار پر بازده و پر سود خواهد بود.

تعویض یراق آلات پنجره دوجداره

انسان از اولین روزی که چشم به جهان گشود سعی در شناخت محیط پیرامون خود داشت. بعد از چند هزار سال این خصیصه علاوه بر اینکه کمتر نشده بیشتر نیز شده است. علاقمندی برای کشف و آشنایی با اجسامی که در محیط اطراف انسان وجود دارد باعث شد هر چیز جدیدی که می بیند سعی در شناخت آن داشته باشد. پنجره های دوجداره نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

آشنایی با یراق آلات پنجره upvc

با توجه به این توضیحات شناخت هرچه بیشتر اجزای تشکیل دهنده پنجره های upvc و همچنین نوع کارکرد و متریال استفاده شده برای ساخت آن ها نیز مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که با اندکی تحقیق می توان به اطلاعات ریزی دست پیدا کرد.

یراق آلات مهمی که مورد استفاده قرار می گیرد شامل اسپانیولت که بخاطر اهمیت بالای این کالا در این توع از پنجره ها در ادامه مقاله بیشتر مورد بحث خواهیم قرار داد.

در ادامه آشنایی با یراق آلات به دستگیره می رسیم که در انتخاب آن نیز باید دقت زیادی به خرج دهیم. اولین نکته ای که در این قسمت باید به آن توجه فرمایید باید از دستگیره های توپر و بلند استفاده کنید، زیرا این نوع از دستگیره علاوه بر اینکه عملیات باز و بست را به درستی انجام می دهد از فشار بیش از اندازه به پنجره نیز جلوگیری می کند.

نکتات بعدی که با شما به اشتراک می گذاریم این است که در زمان انتخاب دستگیره به هیچ عنوان خصاصت به خرج ندهید و با مقداری هزینه بیشتر از دستگیره با کیفیت استفاده کنید. به طور مثال ضخامت بالایی داشته باشد که به راحتی نشکند، شفت چهار پهلوی دستگیره از آلیاژ خوبی تولید شده باشد، فنری استفاده شده باشد که در حالت ۹۰ درجه دچار مشکل نشود و به راحتی کار خود را انجام دهد، از زوارهایی برای پر کردن جای پیچ دستگیره ها استفاده شود که مقاومت بالایی داشته باشند.

یراق دیگری که بسیار مهم است سیلندر نام دارد. سیلندرها برای امنیت بیشتر پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند. جنس آن ها از برنج به همراه روکش یا لایه ای از آلومینیوم می باشد که با توجه به جنس و اندازه پروفیل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

یراق بعدی که بسیار مهم و کاربردی می باشد و می توان گفت در صورت نبودن نمی توان پنجره را نصب و یا باز و بسته کرد، لولا نام دارد. لولا های مختلفی وجود دارد که بیشترین استفاده را در این صنعت دارد لولا های ۱۰۰ میلیمتری است، که کمترین وزن لولا ها ۱۱۰ گرم می باشد و هر چه وزن بیشتری داشته باشد مرغوبیت بالاتری دارد و از شکسته شدن جلوگیری می نماید.

زبانه نیز باید به گونه ای طراحی شود که در زمان باز و بسته شدن پنجره از وارد آمدن فشار به لولاها جلوگیری نماید.

اسپانیولت را بیشتر بشناسید

اسپانیولت یا قفل پنجره های دوجداره یکی از ارکان اساسی تشکیل دهنده در این سبک از پنجره ها می باشد. به طور کلی شرکت های مختلفی اسپانیولت را تولید می کنند اما در بهترین حالت دو مدل ترک و آلمانی تولید می شوند که کیفیت بالایی دارند. باید این را بدانید که هر چه مرغوبیت متریالی که در تولید اسپانیولت استفاده شده است بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. اسپانیولت که شامل زاماک، دستگیره و هر قسمتی که باعث باز و بسته شدن پنجره می شود را شامل می شود.

شیوه قرار گیری این یراق مهم و کاربردی به این صورت است که در هر چهار گوشه پنجره قرار می گیرد و از بالا تا پایین لنگه را در بر می گیرد. و به همین علت موجب افزایش ایمنی خانه می شود زیرا راه نفوذ را به خوبی مسدود می کند.

بهترین راه نگهداری و افزایش طول عمر این یراق مهم این است که در زمان باز و بسته کردن حتما با آرامش کامل این کار را انجام دهید و از وارد آوردن فشار بر روی آن به شدت پرهیز نمایید که در غیر این صورت موجب شکستن آن شده و شاهد چالش بزرگی خواهید بود. البته برای تشخیص سالم بودن آن نیز در زمان بستن و باز کردن باید توجه کنید که فاصله ای بین لنگه و فریم ایجاد نشده باشد و در صورت مشاهده این مسئله حتما با واحد تعمیرات پنجره دوجداره تماس حاصل بفرمایید.

نحوه تعویض یراق آلات درب و پنجره پی وی سی

این یراق آلات هستند که امنیت محصولات و همچنین کارایی آنها را بالا می برند پس در نتیجه بدون این اجزا نمی توان کالایی بدون نقص داشت و نقش اساسی ایفا می کنند. یراق آلات در این سبک از پنجره ها تعمیر نمی شود و در صورت خرابی باید دست به تعویض بزنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که افرادی را دیده باشید البته شاید شما نیز این گونه باشید که در صورت خرابی کالایی دست به آچار شده و شروع به انجام تعمیرات می کنید بسته به اینکه تخصص لازم را داشته باشید یا خیر، لازم است بدانید تعمیرات پنجره های upvc یک کار کاملا تخصصی می باشد که اگر مهارت و تخصص لازم را نداشته باشید شما را با مشکلات عدیده ای رو به رو می کند.

نحوه تعویض یراق الات پنجره upvc

به طور مثال شاید تصمیم بگیرید خودتان کار رگلاژ را انجام دهید، باید این را بدانید کار بسیار خطرناکی انجام می دهید زیرا در صورت اندکی فشار بیشتر موجب شکسته شدن شیشه شده و ممکن است خطرات جانی برای شما ایجاد کند.

اگر لولا نشست کند یا به اصطلاح لولاهای پنجره دچار افت شده باشند زاماک گیر می کند و پنجره نمی تواند بسته شود، در این صورت می توان با استفاده از خدمات رگلاژ آن را به حالت اولیه بازگرداند البته فقط در صورتی می توان این کار را انجام داد که از لولا های قابل رگلاژ استفاده شده باشد در غیر این صورت باید لنگه را در آورد و کارهای بسیاری را انجام داد.

نقش رگلاژ در ماندگاری یراق آلات

در حالت کلی رگلاژ باعث می شود اگر تداخلی در کار اجزای یک پنجره صورت گرفت باشد به وسیله آن بر طرف شود و پنجره بتواند کار خود را به درستی و بدن خللی انجام دهد.

رگلاژ نکردن به صورت دوره ای یکی از عواملی که می تواند در خرابی اسپانیولت تاثیر گذار باشد به طوری که هزینه زیادی را به شما تحمیل کند. پیشنهاد ما این است که تا حد امکان به صورت دوره ای از خدمات رگلاژ کردن استفاده نمایید که در این صورت از خرابی اجزا و یراق آلات جلوگیری می شود.

در تمام مشاغل هستند افرادی که به علت نداشتن تجربه کافی کار خود را به درستی انجام نمی دهند به طور مثال در زمان منتاژ اگر یراق آلات را به درستی نبندند و یا در زمان انداختن شیشه دقت کافی را به خرج ندهند ممکن است شما را با چالش های زیادی رو به رو کند. اما این پایان کار نیست و شما می تواند با استفاده از متخصصین این حوزه و رگلاژ کردن خود را از این معضل نجات دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید