اینده برای کدام است upvc یا الومینیوم

یکی از جنجالی ترین بحث هایی که در بازار ساختمان مطرح است و در دهه نود چشمگیر تر از گذشته نمایان شده است بحث استفاده از درب و پنجره های upvc و یا الومینیوم در منازل و ساختمان ها است که قصد داریم در این مقاله این موضوع جذاب را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

به طور کلی بشر در طی سالها زندگی همواره ابزارهایی را طراحی و مهندسی کرده است که کارایی منحصر به فردی را در محیط ایجاد کرده و ثمره ان در نهایت ارامش است.

درب و پنجره upvc و الومینیوم

درب و پنجره از اساسی ترین بخش های یک ساختمان به حساب می آید و مهندسان عمران و معماری و کارشناسان بخش انرژی تاکید ویژه ای به استفاده از بهترین نوع ان دارند که به تعبیری در اساسنامه اجرایی تدوین شده در نظام مهندسی و شهرداری های سطح کشور به پنجره های دوجداره تاکید شده است که علاوه بر تنظیم سطح دمایی منازل باعث کاهش هدر رفت انرژی می شود.

اما سوالی که مطرح می شود این است که upvc و یا الومینیوم ؟

کدامیک می تواند انتظارات را بر آورده کند و کارایی را لازم را دارد و در حالت کلی برای ساختمان های نو ساز کدام مورد پیشنهاد می شود، برای پاسخ به سوالات مطرح شده به پاراگراف زیر توجه کنید.

اگر بخواهیم از دریچه استانداردسازی بنگریم قطعا درب و پنجره های الومینیومی تاییده لازم را خواهد گرفت و upvc می تواند نمره قابل قبول را کسب کند اما اگر از دیدگاه قیمت و طول عمر و ضریب میزان کارایی و راندمان تولید بررسی کنیم به پنجره upvc فراتر از الومینیوم میتوان رسید.

نکته قابل تاملی که معادلات این مقاله را تغییر می دهد معرفی محصولی است که تلفیقی از الومینیوم و یو پی وی سی است که در سال ۹۵ وارد کشور شد و طراحی اصلی ان توسط کشور المان بوده و ترکیه اقدام به مونتاژ و بازطراحی ان کرده است.

درب و پنجره دوجداره

از زمان عرضه این محصول به شدت مورد استقبال و اقبال بازار قرار گرفت و در کوتاه مدت توانست توجه انبوه سازان را به خود جلب کند اما چه بسا سیر صعودی پیش بینی شده توسط کارشناسان هنوز محقق نشده است و اینده برای این نوع محصولات ادغامی است.

کارایی که برای درب و پنجره های دوجداره پیش بینی شده است کاملا سازگار با ساختمان هایی است که در جهت بهینه سازی انرژی و گرفتن تاییده نظام مهندسی می باشند.

سخن پایانی اینکه ما تمامی مطالب را عرض می کنیم تا شما بهترین انتخاب را در هنگام خرید و خدمات داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید