نقش آب و هوا در کارکرد پنجره upvc

هدف از ارائه این محتوا بررسی نقش آب و هوا در کارکرد پنجره upvc و نقش ان در انتخاب نوع پنجره است. کشور ایران دارای شرایط اب و هوایی منحصر به فردی است و اختلاف دمایی در زمستان میان گرم ترین و سرد ترین نقاط ان گاهی به ۵۰ درجه سانتی گراد می رسد.

اجرای روش های مناسب در طراحی ساختمان که با اقلیم منطقه هماهنگی داشته باشد همواره مورد توجه معماران بوده است.معماران ساختمانی با کمک اقلیم شناسان هر منطقه از حداکثر توانایی های بالقوه ان منطقه در طراحی ساختمان استفاده می کنند.

بشر از همان ابتدا به دنبال دوری از گزند شرایط آب و هوایی بوده و لذا همواره به دنبال طرح های ساختمانی مناسب نشأت گرفته از شرایط آب و هوایی می باشد.امروز با توجه به هزینه های گزاف سوخت، طراحی ساختمان تنها برای فصل زمستان اشتباه بوده و حتما باید شرایط آب و هوایی سایر فصول نیز در نظر گرفته شوند.

پنجره دوجداره upvc

احتیاج به مخارج گزاف همچون کولر گازی جهت خنک کردن محیط ساختمان به خاطر غلط بودن نوع و مکان درب و پنجره ها باعث ایجاد محیط داغ و تنوری در تابستان می شود.باید اشاره کنیم که جنس پنجره ها و محل نصب پنجره ها نقش اساسی در بهره وری انرژی ساختمان دارند.

پنجره upvc در سالهای اخیر از فاکتور های مهم در استاندارد سازی ساختمان همواره مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.با توجه به اهمیت مبحث صرف جویی در مصرف انرژی ، کارشناسان را به سمت صنعت پنجره upvc سوق داده است.یو پی وی سی با توجه به دوام و مقاومت بالایی که دارد می توان ان را در مناطق اب و هوایی مختلف نصب نمود و هیچ گونه واکنش شیمیایی از خود نشان نمی دهند و رنگ ان نیز عوض نمی شود.

در یک تعریف ساده می توانیم بگوییم که پنجره های ساختمان یکی از اصلی ترین بخش های ساختمان هستند که وظایف اصلی آنها تامین روشنایی مورد نیاز ساختمان در طول روز ،دید فضای بیرون و تهویه هوای ساختمان است.

همانطور که می دانید درب و پنجره های ساختمان مستعد ترین راه های تبادل حرارتی بین محیط داخل و بیرون هستند.این تبادل حرارتی در تابستان به شکل ورود گرمای بیرون به محیط سرد داخل و در زمستان با ورود هوای سرد بیرون به فضای گرم داخل ساختمان انجام می پذیرد که هر دوی انها جالب نیستند.

پنجره دو و سه جداره upvc

هدف از ساختن چنین قطع ارتباط و تبادل حرارتی و برودتی بین محیط داخلی و خارجی ساختمان ها است.اساس کار پنجره های دو یا سه جداره با ایجاد فاضای خالی  با هوای خشک و یا پر کردن فضای بین جداره ها با گاز های بی اثری مانند گاز آرگون است.با نصب پنجره upvc  دارای دو یا سه جداره هدایت گرما و سرما بین جداره های پنجره به میزان چشم گیری کاهش  می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید