پنجره های دوجداره و جلوگیری از ورود الودگی هوا و الاینده ها

یکی از راه های موثر جلوگیری از ورود الودگی هوا و الاینده ها به منزل استفاده از درب و پنجره هایی با شیشه های دوجداره است که علاوه بر عایق بندی منزل و محل کار از ورود این نوع الاینده ها جلوگیری می کند و سلامتی شما را تضمین می کند.

الودگی هوا سالانه منجر به مرگ ۲۱ هزار نفر در تهران می شود و هشتاد هزار میلیارد تومن هم به اقتصاد کشور خسارت میزند. علت اصلی الودگی هوا در تهران و کلان شهرها وجود ذرات معلق و ریز کوچکتر از ۲٫۵ میکرون است،ایران هشتمین کشور آلوده، طبق شاخصی است که این ذرات را در هوا اندازه میگیرد.

البته بخش بزرگی از الودگی هوا با وارونگی دما اتفاق می افتد.

هنگامی که ذرات وارد هوا می شود به شدت برای سلامت انسان مضر است و حتی تحقیقات محققان نشان می دهد که این ذرات باعث افزایش مرگ و میر می شوند، به طوری که وقتی که ما نفس می کشیم این ذرات وارد عمیق ترین نقاط ریه شده و مشکلات و بیماری های از آسم تا مرگ را به دنبال خواهد داشت،نام دیگر ذرات ۲٫۵ میکرونی قاتل مخفی است.

ذراتی که ذکر کردیم به ۴ سیستم بدن اسیب می رساند:

  • سیستم تنفسی: اجزایی از ذرات که قابل حل هستند مستقیما وارد خون می شوند و ان هایی که قابل حل نیستند باعث التهاب می شوند.
  • سیستم قلب و عروق: بروز عوارض قلبی و ایجاد مشکل سیستم عصبی
  • جنین: الاینده ها منجر به اسیب وارد شدن به جنین و کاهش وزن ان ها در یک ماه ابتدایی می شود.
  • سیستم گردش خون: ذرات معلق باعث سمی شدن خون و لخته شدن و سکته می شوند.

باید دقت کنید که ذرات معلق و الاینده ها ممکن است به صورت طبیعی و یا عوامل انسانی وارد هوا شوند.

درب و پنجره دوجداره هیراد

تاثیر درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره های دوجداره با توجه به نوع ساخت با پوشاندن کامل سطح این مشکل را حل کرده و با استفاده از لاستیک های مخصوص و چسب سیلیکون  و شیشه های دوجداره مانع از نفوذ هر گونه الودگی و الاینده به داخل منزل می شود.

اما باید دقت کنید که درب و پنجره upvc و الومینیوم زمانی این کارایی را دارند که کاملا تنظیم و رگلاژ شده و درزگیری و عایق بندی ان کاملا اصولی انجام شده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تعمیرات و رگلاژ پنجره upvc مراجعه کنید.

بر طبق گزارش سازمان های استاندارد و بهداشت جهانی الودگی هوا بدترین نوع الودگی شهری که جان ساکنان ساختمان را به خطر می اندازد محسوب می شود و یکی از دلایل تاکید ما برای تعویض پنجره های قدیمی و همچنین رفع ایرادات موجود و رگلاژ پنجره دوجداره همین موضوع است.

سالانه هفت میلیون انسان بر اثر گازهای سمی موجود در هوا جان خود را از دست می دهند و در فصل زمستان و اواخر پاییز به دلیل وارونگی هوا میزان گازهای سمی و الاینده ها در سطح جو زمین افزایش می یاید که خطرات زیادی را شامل می شود.

در درب و پنجره دوجداره upvc برای همین منظور از لاستیک های عایق استفاده شده است و گازهای ارگون موجود در شیشه امکان نفوذ هرگونه هوای ناپاک را به داخل منازل نمی دهند و پروفیل دارای خاصیت سم زدایی می باشد.

تاثیر پنجره های دوجداره upvc بر روی ورود الودگی هوا

در کلانشهر تهران امروزه الودگی هوا موجب تعطیلی مدارس می شود و تایید کارشناسان این است که از منزل خارج نشوید اما این را باید بدانید که خود محیط داخل ساختمان در معرض نفوذ این گازهای سمی است که تنها راه چاره استفاده و رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره می باشد.

اثرات منفی الاینده ها بر روی انسان و اکوسیستم به قدری بالاست که کشورهای صنعتی سالانه جلساتی را برای راه حل های موجود در این حوزه مورد بررسی قرار می دهند اما فراموش نکنیم که مبحث ۱۹ ساختمان دقیقا برای عایق بندی ساختمان هاست که یکی از این موارد درب و پنجره upvc و الومینیوم است.

3 نظر برای “پنجره های دوجداره و جلوگیری از ورود الودگی هوا و الاینده ها

  1. نمیدونستم این نوع پنجره های انقدر تو تهویه و جلوگیری از ورود هوای الوده موثر هستند، الان ما بخوایم پنجره های اهنی رو عوض کنیم باید چیکار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید