پنجره های دوجداره و تاثیر ان در معماری داخلی

در دنیای مدرن امروز که بشر همراه با تکنولوژی زندگی خود را پیش می برد و به سمت زندگی بهتر با امکانات بیشتر حرکت می کند، وجود محیطی زیبا برای زندگی و اسایش همواره احساس شده است.

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که معماری محیط برایش اهمیتی ندارد و ساده از کنارش عبور می کند،در سال های گذشته با به وجود امدن ابزارهای جدید برای طراحی منازل و محل کار بازار گسترده ای در این زمینه ایجاد شده است اما نقش درب و پنجره ها نیز بسیار موثر است که می خواهیم در این مقاله اشاره ی کوتاهی به تاثیر درب و پنجره های دوجداره در معماری و زیبایی داخلی داشته باشیم.

طراحی داخلی و پنجره دوجداره

در کشور ما در سال های گذشته درب و پنجره های دوجداره در انواع مختلف تولید و در بازار عرضه شده اند برای مثال پنجره های همچون یو پی وی سی و الومینیوم و نماهای فریم لس و کرتن وال و همچنین در دهه ۹۰ پنجره های جدیدی از ترکیب چوب و الومینیوم و همچنین یوپی وی سی و الومینیوم معرفی شدند که بازار اینده را خواهند ساخت،همچینین با ورود پنجره های دوجداره هوشمند تا چند سال اینده همه چیز برای استفاده بهینه از پنجره های دوجداره یوپی وی سی و الومینیوم محیا خواهد شد.

تعریف معماری داخلی و ایجاد تعامل با درب و پنجره دوجداره upvc

وجود زیبایی در ساخت و رنگ بندی و ماندگاری بالای پنجره های دوجداره سبب گشته است که بیش از ۹۰ درصد بازار درب و پنجره به این نوع محصولات اختصاص داشته باشد و تقاضا برای پنجره های upvc و الومینیوم روز به روز بیشتر شود اما سوال اینجاست که ایا این نوع پنجره های می تواند در معماری داخلی تاثیر گذار باشد؟

در جواب این سوال باید عرض کنیم که بی شک یکی از عوامل مهم زیبایی محیطی وجود درب و پنجره های دوجداره upvc و الومینیوم است، زیرا علاوه بر داخل محیط از بیرون نیز نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

طراحی داخلی ایجاد یک مفهوم چند بعدی برای افزایش تعاملات اشیاء و ارتباطات بین رنگ و شکل کل محیط یک ساختمان در جهت افکار روانشناختی و متدهای روز جهان می باشد که تمامی بخش ها را درگیر می کند.

در این حرفه استفاده از فضای داخلی به شدت مورد توجه است که بتوان با ایجاد تفکرات مهندس معمار و درخواست کارفرما یک محیط زیبا ، جذاب و مورد توجه ایجاد کرد که در این بین درب و پنجره های دوجداره نیز نقش به سزایی را ایفا می کنند.

زمانی که پنجره های شما قدیمی و اهنی باشند در طراح داخلی یک ضعف محسوب می شود زیرا به شما اجازه مانور نخواهد داد و به دلیل ظاهر ناپسندی که ایجاد کرده است در هر صورت نمی توانید رضایت کاملی از معماری داخلی منازل خود داشته باشید.

یکی از مزایای بی نظیر درب و پنجره دوجداره upvc و الومینیوم امکان انطباق رنگ و طرح ان با محیط پیرامونی است که قرار است بر روی ان نصب شود و به دلیل ساخت و طراحی نوع بازسازی ان به سادگی می توانید با تعویض پنجره های قدیمی خود این نوع درب و پنجره را با کمترین هزینه جای گزین کنید.

امکان تنظیم و رگلاژ پنجره های دوجداره این فرصت را به شما می دهد تا در هر زمان که ایراداتی را در کارکرد این نوع محصول دیدید به سرعت اقدام به رفع مشکل کرده و مانع ایجاد الودگی صوتی و هدر رفت انرژی شوید.

سبک های فراوانی در حوزه طراحی داخلی تا امروز به جامعه جهانی معرفی شده است که شاید بتوان گفت هر کشور برای خود یک متد حرفه ای و خاص دارد که در ایران نیز استفاده از کاغذ دیواری و رنگ های طرح دار ، پارکت و انواع کابینت ها در کنار گچ کاری و نقاشی حرفه ای به عنوان شاخص در این حوزه شناخته می شود.

پنجره upvc در ابتدا در جهت بهینه سازی انرژی توسط مخترع المانی طرح ریزی و ارائه شد ، اما امروزه نه تنها برای ان منظور بلکه در جهت زیبایی محیطی نیز شناخته می شود و به دلیل امکان نصب توری پنجره دوجداره به عنوان ابزاری برای تعامل محیطی شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید