نقش پروفیل بازسازی در تعویض پنجره قدیمی

در مجموعه مباحث تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره نکات زیادی وجود دارد که در مقالات مختلف به طور دقیق بررسی کردیم حال می خواهیم پروفیل های بازسازی را که  ساختار ویژه ای برای این منظور دارند را به صورت کلی بیان کنیم.

زمانی که شما تصمیم می گیرید که پنجره های قدیمی خود را با پنجره upvc تعویض کنید دو راه برای شما وجود دارد، یکی از این روش ها تعویض پنجره قدیمی با یو پی وی سی به وسیله تخریب است به گونه ای که پنجره های قدیمی شما به طور کامل از جای خود برداشته می شود و فریم اهنی مخصوص پنجره های دوجداره در چهارچوب مورد نظر کار می شود و پس از اعلام ابعاد به تولیدی و ساخت پنجره دوجداره upvc ، نصاب پنجره اقدام به عملیات نصب می کند.

در روش دوم عملیات تخریب انجام نمی شود و هیچ اسیبی به ساختار محیط وارد نمی گردد و دلیل این موضوع پنجره هایی با پروفیل بازسازی است که در اصطلاح برای تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب طراحی شده اند و مقاومت به مراتب بالاتری نسبت به پنجره های معمولی دوجداره دارند.

تفاوت اصلی پروفیل های بازسازی در بخش قاب پنجره دوجداره می باشد به گونه ای که فریمی که در هنگام برش پنجره اهنی در چهارچوب باقی مانده را کامل پوشش می دهد و عایق بندی را به حالت ایده ال می رساند.

تعویض پنجره قدیمی

اما سوال اینجاست که کدام روش برای تعویض پنجره های قدیمی مناسب تر است؟

در روش اول زحمت و زمان مورد نیاز برای تعویض پنجره اهنی با upvc به مراتب بیشتر است و بازده و نتیجه کار کمتر از حالت دوم می باشد ، زیرا در روش دوم هم نصاب تسلط بیشتری در عملیات تعویض دارد و هم نتیجه کار خیلی بهتر از روش اول است و دلیل ان موضوع ساختار پروفیل های بازسازی است که فریم اهنی را کامل پوشش می دهد.

البته لازم به ذکر است که روش اولی که ذکر کردیم برای ساختمان های نوساز کاملا کاربردی است ولی برای تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره مسلما روش دوم بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید