معرفی درب ضد سرقت

درب ضد سرقت با درب های معمولی و ساده ای که همه ی ما از آنها استفاده میکنیم تفاوت های عمده ای دارد ، این تفاوت های اصلی در بحث ساختار است به گونه ای که درب ضد سرقت را از درب های معمولی متمایز می کند از جمله این تفاوت ها قفل و لولا، جنس و ایمنی می باشد.
یک سیستم ضد سرقت برای جلوگیری از تصاحب و دسترسی غیر مجاز به محدوده ی مورد نظر در نظر گرفته شده است ، تازمانی که ما در آن مکان به هر دلیلی حضور نداشتیم از امنیت،اطلاعات وارزش های آن در مقابل سارقان اطمینان خاطر داشته باشیم که با هیچ گونه دستکاری و تخریبی نتوانند این درب را بازکنند که این جمله به معنای داشتن امنیت بالا در مقابل سارقان و دزدان می باشد.
از ساده ترین نقش هایی که درب ضد سرقت ایفا می کند که فضای درون وبیرون ساختمان را از هم جدا می کند و عایق صدا وحرارتی تا دمای ۸۰۰ درجه ی سانتیگراد می باشد، درب ضدسرقت مقاومت زیادی از خود در برابر انواع وقایع طبیعی و غیر طبیعی از جمله زلزله،برش ها،آتش سوزی و تنش های ساختمانی نشان می دهد.
همچنین ضد اسید و ضد رطوبت نیز می باشند.ایمنی این درب ها به خاطر قفل های آنها است و هرچه قفلی که انتخاب میکنیم از یک شرکت معتبر باشد و هرچه این قفل باکیفیت تر ومقاوم تر باشدایمنی درب را درمقابل سارقان افزایش می دهد پس به این نتیجه می رسیم که رابطه ی مستقیمی بین ایمنی درب ضد سرقت و قفل آنها وجود دارد و باید آنها را از مراکز معتبر و شرکت های کارآزموده تهیه کنیم.
در بحث تعمیرات درب ضد سرقت تمامی مواردی که ذکر کردیم دخیل هستند و بدون شک اگر درب های ضد سرقت با کیفیت و باتوجه به استاندارد های موجود تولید شوند هیچ گاه دچار خرابی نمی گردند، اما در صورت ایراد در درب های ضد ضد سرقت خود می توانید با تیم کاری ما تماس بگیرید.

تعمیرات درب ضد سرقت
نکته ای که حائز اهمیت می باشد تعداد قفل هایی است که در درب ضدسرقت استفاده می شود به این صورت که اگر یک قفل باشد و برای اتصال دادن لنگه درب ضد سرقت به چهارچوب به بیشتر از دو قفل و ۱۱ زبانه برای قفل های آن نیاز ضروری است که مانند قفل های گاو صندوقی عمل می کنند.
درب ضد سرقت از نظر رنگ و طرح های ساخت انواع متنوعی دارند که آنهارا باروکش های MDF یاUPVC می پوشانند ، همچنین عامل دیگری که در بهتر شدن درب ضد سرقت به ما کمک می کند چار چوب درب می باشد وطبق استاندارد ها اگر چارچوب ما از فلز باشد به وسیله ی رنگ کوره که فشار زیادی را تحمل کرده اند انتخاب می شود.

انواع درب ضد سرقت
۱-درب ضد سرقت ترکیه ای
۲-درب ضد سرقت ایرانی
۳-درب ضد سرقت چینی

نکته ای که در معرفی درب ضد سرقت باید بدانیم این است که این درب ها انواع مختلفی دارند وهرکدام باید درجا ومکان خاص خود نصب شوند مثلا دربی که برای خانه انتخاب میکنیم بادربی که برای یک کارخانه،بانک و…نباید یکسان تصور کنیم زیرا برای یک بانک یا کارخانه بایددرب ضد سرقت با امنیت بالا و مواد سازنده با کیفیت بالا انتخاب کنیم.

درب ضد سرقت

تاریخچه درب ضد سرقت

تاریخچه ی استفاده از درب ضد سرقت به کشور ایتالیا باز می گردد که پس از ۵ سال تولید در این کشور به کشور ترکیه صادر شد ودر این کشور نیز شرکت های کنتور و دامپر سازی اولین کارگاه هایی بودند که درب ضد سرقت ،که در ابتدا به صورت تک قفله بود را تولید کردند.
بعداز انکه شرکت کاله اقدام به تولید قفل های درب ضد سرقت نمود با پیشرفت این صنعت در کشور ترکیه کم کم یک سری شرکت هایی که رویه درب ضد سرقت ترک نیز تولید می کردند به وجود آمدند و وارد این عرضه شدند.
امروز این صنعت در کشور ترکیه به چند بخش تقسیم می شود از جمله بخش هایی که یراق آلات درب ضد سرقت را تولید میکنند که به طور مستقیم حدود یک میلیون نفر ازجمعیت این کشور به این صنعت مشغول می باشند.

مراحل تولید درب ضد سرقت درایران

این درب ها از ورقه های خم خورده درست می شوند و برای استحکام دادن به این درب ها از قوطی آهنی ۴۰*۲۰ استفاده می شود و به منظوره ساختن سازه ی درب ضد سرقت ایرانی ورقه خام که قابلیت بالایی در خم شدن دارد راکه حداقل اس تی آن می بایست ۱۲ باشد
.منبع تهیه ی این ورق های آهنی شرکت فولاد مبارکه وهفت الماس قزوین می باشدکه پس ورود آنها به کارخانه درب ضد سرقت در اندازه های مورد نیاز برش می دهندو سپس جاهایی را که قفل ها ویراق آلات اتصال داده می شوند را پانچ می کنند.که ممکن است در برخی از کارخانه ها ابتدا سوراخ کاری را توسط دستگاه سی ان سی انجام دهند و بعداز آن به قسمت برشکاری انتقال دهند ولی روش اول در ایران رایج تر می باشد.
بعداز انجام عمل پانچ قطعات به قسمت خم فرستاده می شوند و توسط دستگاه ها ی خم و زوایای از پیش تعیین شده خم می شوند وبه صورت پروفیل آماده مرحله ساخت چهارچوب یالنگه درب می شوند.
بسیاری از ایرادات وارد شده به درب دراین مرحله می باشد چون اگر مرحله ی خم خوب اجرا نشود باعث نقص دراسکلت درب شده و درحین جوشکاری این نقص نمایان می شود. لنگه های درب ضد سرقت با ورق ۱٫۲۵(یک وربع ) ساخته می شوند اما برای چهار چوب این درب ضد سرقت از ورق های ۱٫۵ یا در سایز و ابعاد کوچتر ۱٫۲۵ استفاده می شود.

اینده درب ضدسرقت

با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن اینترنت در تمامی اشیا و ابزار زندگی بدون شک درب های ضدسرقت نیز پیشرفته تر و هوشمند خواهند شد و با استفاده از قفل های متصل به اینترنت و مجهز به سنسور امنیتی همه چیز برای امنیت صد در صدی و حفظ حریم خصوصی ساختمان ها محیا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید