علت عایق صوتی پنجره دوجداره

از ویژگی های بسیار مهم و حیاتی درب و پنجره های دوجداره upvc یا دوجداره الومینیومی عایق صوتی و جلوگیری از ورود صدای بیرون به داخل می باشد.

با پیشرفت بشر و صنعتی شدن زندگی، منافع و مضرات زیادی عاید انسان شده است و تمامی زندگی را تحت شعاع قرار داده است و انسان از هر زمان بیشتری نیاز به اسایش دارد.

با افزایش شهرنشینی و قرار گرفتن ساختمان ها در محل عبور مرور ماشین ها در کلان شهرها ، باعث شده است تا صداهای زیادی در طول روز وارد منزل یا محل کار شود، اما نگران نباشید زیرا این مشکل یک راه حل قطعی دارد و ان هم استفاده از پنجره های upvc و الومینیوم با شیشه های دوجداره و یا سه جداره است.

این نوع پنجره ها به گونه ای طراحی شده اند که جلوی ورود صدا به داخل را میگیرند و بزرگترین علت این خاصیت وجود شیشه هایی است که با استفاده از مواد مخصوص و لایه بندی ساخته شده اند و علاوه بر زیبایی،عایق صوتی را ممکن میکنند.

عایق صوتی

عوارض الودگی صوتی و نقش درب و پنجره دوجداره

امروزه درب و پنجره های یو پی وی سی و الومینیوم در تمامی ساختمان ها استفاده میشوند، اما به کارگیری پنجره با شیشه دوجداره و سه جداره بستگی به منطقه و محل قرارگیری ساختمان دارد برای مثال برای ساختمان های مجاور اتوبان و خیایان های شلوغ از شیشه های سه جداره استفاده میکنند تا عایق صوتی پنجره ها بیشتر صورت پذیرد.

حال ممکن است با وجود استفاده از پنجره های دوجداره باز هم صدا وارد محیط شود و اسایش را از شما سلب کند و موجب نارضایتی شما گردد اما این مشکل کاملا قابل حل است و با رگلاژ پنجره های upvc و درزگیری اصولی و رفع ایرادات کارایی درب و پنجره دوجداره باز می گردد.

تیم کاری ما در زمینه رگلاژ و تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی ، سابقه طولانی داشته و عایق صوتی و حرارتی پنجره های شما را با رفع ایرادات موجود تضمین می کند.

عوارض روحی و روانی ناشی از الودگی صوتی به قدری بالاست که موجب اختلالات شخصتی و روحی بی شماری در بدن یک فرد سالم می شود و با گذر زمان و تشدید این موضوع موجب تنش های عصبی و شنوایی در فرد می گردد.

در زمان طراحی و تولید درب و پنجره دوجداره یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفت ساخت یک دیوار صوتی بود که جلوی ورود این معضل را بگیرد و تا حدود زیادی موفق نیز بود زیرا شیشه دوجداره تا ۴۰ دسیبل صدای ورودی به ساختمان را کاهش می دهد و در اصل مهندسی یک موفقیت به شمار می آید.

عایق صوتی و نقش تعویض و تعمیرات پنجره های upvc

دلیل تاکید ما بر تعویض پنجره های قدیمی و جای گزینی با نوع دوجداره upvc و الومینیوم ان نه تنها ظاهر زیبای ان بلکه همین مزایای عایق صوتی و حرارتی بودن است زیرا علاوه بر بهینه سازی انرژی یک دژ مستحکم در مقابل بوق ماشین ها و صداهای ناهنجار محیطی می باشد.

شاید باور این موضوع سخت باشد اما صداهای بلند موجب رنگ پریدگی و بالا رفتن فشار خون و تداوم این موضوع می تواند رگ های خونی را دچار گرفتگی کند و تنها با هزینه اندک و نصب درب و پنجره دوجداره جلوی این موارد را خواهید گرفت و در صورت ایراد در اسرع وقت اقدام به تعمیرات و رگلاژ پنجره های upvc خود کنید.

دو عامل اساسی در انتشار صوت در فضا بحث دما و تاثیر باد است که موجب تشدید و افزایش سطح تخریب ان می شوند که با وجود شیشه های دوجداره و سه جداره این عوامل خنثی شده و با برخورد به سطح درب و پنجره بازگشت کرده و سرکوب می شود.

در هنگام تعبین حقوق شهروندی به یک بند اشاره شده است که عنوان ان ارامش صوتی است که در اصطلاح یعنی برخورداری شخص از محیطی عاری از هرگونه مزاحمت و الودگی صوتی که در تهران این موضوع کاملا نقض شده است و تنها راه حل استفاده ار پنجره های یو پی وی سی و الومینیوم در سطح دوجداره و در کنار اتوبان ها و فرودگاه و خطوط ریلی در سطوح سه جداره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید