اسایش ارمغانی از پنجره UPVC

جذاب ترین بخش زندگی بشری تحولاتی است که بر اساس اختراع یا ابداع یک وسیله یا ابزار کاربردی در جهت کمک به زیست بهتر صورت می گیرد و این موضوع در بحث درب و پنجره upvc نیز کاملا اتفاق افتاد و یک تحول عمیق و پر تاثیر در صنعت پر بازده ساختمان به وجود اورد.

چه شد که بشر به فکر طراحی و ایجاد درب و پنجره هایی تحت عنوان دوجداره upvc افتاد و چه چیزهایی در ساخت ان نقش داشتند ، اری سوال بسیار خوبی است که بهتر است از دید عام ان را بررسی کنیم.

تجربه داشتن پنجره های قدیمی در دهه هفتاد و هشتاد برای بسیاری از ما وجود داشته است و هیچ گاه نمی توان از ایرادات و مشکلات ان در استفاده و طراحی داخلی منازل صرف نظر کرد.

تاریخچه اجمالی درب و پنجره upvc

در اواخر دهه ۶۰ قرن ۲۰ میلادی در کشور المان یک شرکت مهندسی در حوزه ساختمان تصمیم به مطالعه در زمینه عوامل موثر در بهینه سازی انرژی در ساختمان ها کرد و پس از به دست اوردن نتایج بسیار مفید به این نکته کلیدی دست یافت که درب ها و پنجره ها نقش به سزایی در تنظیم دمای محیط را دارا می باشند.

شاید بتوان گفت که ایده طراحی اولیه پنجره های upvc دوجداره بر اساس یک دیوار مستحکم اما متحرک به ذهن مهندس طرح رسیده است که علاوه بر ایجاد مانع برای جلوگیری از هدر رفت انرژی حرارتی، کارکرد پنجره یا درب را نیز داشته باشد.

درب و پنجره upvc

شیشه ای که برای این محصول در نظر گرفته شد به راستی که ایده خلاقانه و کاملا منطقی بوده است و استفاده از گاز ارگون به عنوان یک ماده غیر قابل نفوذ در حین سبکی ، یک دیواره مستحکم ایجاد کرده است.

استفاده از پروفیلی از جنس پلاستیک اما با قابلیت های فراتر از ان باعث شد تا درب و پنجره دوجداره upvc به یک وسیله انعطاف پذیر همراه با تولید اسان و قابل بازیافت و همچنین دارای طول عمر زیاد در کنار زیبایی ظاهری استاندارد تبدیل شود.

اسایشی که این محصول راهبردی برای انسان ها ایجاد کرده است به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر قسمت های ساختمان نیست ، زیرا عایق صوتی و حرارتی بودن ان یک معضل اساسی را از زندگی مردم دور کرده است.

امروزه با پیشرفت علم و ورود دانش و خلاقیت به بخش مهندسی و صنعت همه چیز محیای تولید محصولاتی شده است که مکمل درب و پنجره های upvc شده است و یا خود ان را تکمیل کرده است.

طرح و رنگ های مختلف در بازار داخلی و واردات خارجی سبب شده است تا به یک ثبات مصرفی مشخص در این بحث برسیم.

نقش پنجره upvc در سلامت

سلامتی برای هر انسانی نقش اساسی در روند زندگی و لذت بردن از حیاط مادی را دارد و کوشش و تلاش هر فرد، تهیه و فراهم کردن تمامی امکانات رفاهی در جهت خوب زیستن است که در بخش محیطی درب و پنجره upvc  مد نظر این مقاله است که نکات بسیار جالبی را برای ارائه در این بخش اماده کرده ایم.

در هنگام خرید و انتخاب هر محصولی اولین نکته ای که به ذهن هر انسان عاقلی می رسد میزان کارکرد و مزایای ان است که برای درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی یک کاتالوگ مفصل در این حیطه تهیه شده است و مخترع و ابداع کننده این محصول راهبردی به خوبی می دانست که چه تقاضا و اینده درخشانی در انتظار این ابزار بسیار حیاتی است.

بهتر است کمی منطقی تر صحبت کنیم و از ابهام گویی پرهیز کرده و حقیقت را بیان کنیم زیرا حق مخاطب است که باطن راست گفتار را درک کند و در انتخاب دچار دوگانه گی نشود.

درب و پنجره upvc به درستی که سرشار از مزایای بی نظیر است که در ابتدا به این موارد اشاره کنیم و پس از ان نقش مهم و کلیدی را در سلامت جسم و روان بیان کنیم:

مزایا در اصطلاح به معنای تمامی ان چیزی است که برای استفاده بهتر از یک محصول نیاز است که در وجود ان نهادینه شود می باشد که در نتیجه یک طراحی و مهندسی کاملا استاندارد و مستمر ایجاد می شود.

نگاهی گذرا به مزایای درب و پنجره دوجداره

بهتر است که نگاهی کوتاه به مزایای بی نظیر درب و پنجره دوجداره upvc داشته باشیم و مطلب را ادامه دهیم:

  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • طول عمر زیاد به دلیل موارد استفاده شده در ان
  • ایجاد تعادل دمایی در فصل زمستان و تابستان
  • عدم ورود الاینده ها و پرتوهای مضر خورشید
  • رنگ بندی و طرح های متنوع در تولید
  • عایق صوتی و حرارتی

در مجال این مقاله نمی گنجد که تمامی مزایای درب و پنجره upvc را بیان کنیم و به همین چند مورد بسنده می کنیم و به ادامه مطلب می پردازیم که اصل ماجرا از ایجا به بعد است.

شیشه ای که در هنگام نصب در داخل قسمت های تعیین شده قرار می گیرد یک ساختار کاملا استاندارد را دارد که به دلیل وجود گازهایی همچون ارگون در بین ان به عنوان یک دیوار مستحکم و شفاف تعریف می شود.

کاملا واضح است که وقتی یک مانع مناسب در ساختمان نصب شد ، حتما دلیلی برای اینکار در نظر گرفته شده است که دلیل اصلی شیشه های دوجداره بدون شک و تردید جلوگیری از ورود الاینده ها و پرتوهای مضر فرابنفش و گاما و این موارد است که حقیقتا عامل اصلی بسیاری از سرطان ها و بیماری های لاعلاج هستند.

همان طور که می دانید بسیاری از امراض قلبی و تنفسی در جهت الودگی هوا ایجاد می شود و زمانی که در منزل هستید در خطر ورود این مواد شیمیایی مضر به داخل محیط داخلی می باشید که با نصب درب و پنجره upvc تا حدود ۹۹ مانع وارد شدن خواهید شد.

البته رگلاژ پنجره های دوجداره upvc از دیگر دلایل کارکرد صحیح است که حتما نیاز است که توسط متخصص انجام شود و پشت گوش انداختن ان تنها باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید